´s nachts zindelijk worden

Hallo,

Mijn zoontje wordt in december al vijf jaar. Hij was overdag al zindelijk met 2 jaar en 3 maanden, gewoon van de een op andere dag, zonder m te hebben ´getraind´. Maar ´s nachts wil het nog steeds niet lukken. Vorige week gaf hij zelf aan dat ie graag zonder luier wilt gaan slapen. Wij natuurlijk helemaal enthousiast. Hij gaat om ongeveer 19.00 uur naar bed. Dan laat ik m om 22.00 uur plassen en nog een keer rond half 1. Meestal houdt hij t dan droog, maar ook 2 nachten is het niet gelukt. Probleem is denk ik dat hij veel te diep slaapt om te voelen dat ie moet plassen. Hebben jullie tips hoe we hiermee om kunnen gaan, want hij wilt zelf echt geen luier meer om, maar ik vind t ook zielig als ie ´s nacht huilend naar beneden komt om te vertellen dat ie in zijn bed heeft geplast. Als hij in bed plast worden we absoluut niet boos, we prijzen m alleen enorm als hij droog is gebleven en mag hij een sticker plakken.
 
toch blijven doorzetten.
en inderdaad hem voorlopig nog 1 a 2x wakker maken. kinderen gaan vaak vanzelf merke wanner ze moeten. sommige kinderen hebben dat al heel snel door en anderen doen er een paar jaar over (soms zelf tot hun 8e)
 
Terug
Bovenaan