´s nachts onrustig

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb dit onderwerp in veel berichtjes al terug gezien, maar wil hem toch nog een keer in de groep gooien. Onze derde, Daan van 8 maanden heeft nog geen nacht doorgeslapen. Hij wordt een paar keer per nacht wakker, soms kunnen we hem dan terug in bed leggen, soms niet en echt lang laten huilen, daar hebben we de puf gewoon niet voor, bovendien als het na 04.00 uur gebeurt ben ik bang dat hij de twee oudste wakker maakt.  Hij eindigt dus bij ons in bed.  Momenteel zit hij ook nog eens in ´het sprongetje-verlatingsangst ´ fase. Dus nu is het helemaal een dolle boel. Over vier maanden is hij 1 en ik hoop toch echt dat het dan beter gaat, want laten huilen? Hij wordt alleen maar nog meer overstuur. Oh ja en hij heeft ook geen speen of duim! Maar verder is het een scheet van een baby! Wie herkent dit?

Groetjes!

hallo,

ik herken dit maar al te goed,mijn zoontje is ook 8 maand en de laatste 3 maand slaapt hij dus ook heel onrustig,steeds wakker,alleen huilen doet hij niet,ik doe de speen in zijn mond en hij slaapt wel verder,alleen hij word om het uur wakker,erg vermoeiend!!

groetjes bianca

He hallo,
mijn kindje(ook de derde) is al 12 maanden. Heeft helaas nog nooit doorgeslapen en ik tob hier best mee. Zelfs als hij bij mij in bed ligt wordt hij om de haverklap wakker. En ik heb al zoveel geprobeerd...Mijn hoop is dat hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het slapen ooit zal gaan. Ik hou me hier erg aan vast al is het natuurlijk niet normaal.
Maar ik wil je niet ontmoedigen hoor! Maar het is zo slopend. En als enige van mijn kinderen wil hij niet op zijn duim zuigen en ook geen fopspeen. Hij drinkt nog wel bij mij.
Ik wens je heel veel sterkte en succes!Groet, Amber.

Hoi,
Heel herkenbaar dat slechte slapen. Alleen heb ik nog het "geluk" dat ik "maar" 1 kind heb en in ieder geval niet bang hoef te zijn dat zij andere kinderen wakker maakt.
Ik vind het dan ook heeeeeeeel knap hoe jullie dit volhouden. Mijn man wil door deze hele situatie absoluut nooooooit een tweede en ik zou wel willen, maar dit kan ik niet volhouden. Dus nogmaals heel knap dat jullie dat wel kunnen!
Ook herkenbaar is de hoop dat het wel beter moet gaan als ze ouder zijn. Daar hou ik me ook maar aan vast. Maar het mag van mij wel snel beter gaan!!!
Sterkte allemaal,
Dory

zeer herkenbaar dus!

Leah wordt ook nog zo'n 3x per nacht wakker. Het geluk is dan wel dat ze nog bij mij kan drinken. Vaak kan ik haar daarna wel terugleggen in haar eigen bedje. Met speen (sinds kort). Maar ook nog geen nacht doorgeslapen dus. Was al bang dat ik zo ongeveer de enige zou zijn.
Laatste weken nog veel onrustiger maar dat komt omdat er veel virussen zitten te wroeten. Sowieso RS, maar nog elke avond heeft ze verhoging (38-39gr). Dus ik hoop maar op betere tijden, maar ook toen ze virusvrij was, was ze 's nachts behoorlijk onrustig. Soms word ik er wel 's hopeloos van, maar meestal denk ik: ooit komt het wel goed.......

Hallo!!

Zoooo herkenbaar!!
Onze tweede zoon is nu 10 maanden en heeft in totaal misschien zo'n 8 nachten doorgeslapen in al die tijd. VERMOEIEND!! Ook wij proberen hem (soms na een flesje) terug te leggen, maar hebben hem uit vermoeidheid ook vaak bij ons te slapen gelegd.
Nu wordt het de laatste tijd echt te gek, want meneer wilt nu alleen nog maar bij ons in bed en begint zo rond een uur of elf al te huilen. (wat ook meespeelt is dat hij in de verlatingsangst fase zit)
Gisteren heb ik de knoop dus doorgehakt en besloten dat we gaan doorzetten om te proberen hem in zijn eigen bed te laten liggen. Vannacht was dus een HELSE nacht!!
Elk uur werd hij huilend wakker. Ik heb hem dan steeds getroost en weer terug gelegd. Om half 5 was ik t zat en heb ik hem een flesje gegeven. Ondertussen was hij zelf natuurlijk ook doodop en sliep hij zowaar tot 9 uur door.
Ik hoop dat het vannacht beter zal gaan, maar ik hou vol want en andere oplossing zie ik niet echt.
Van mij mag hij best af en toe bij ons liggen, maar hij moet ook leren in zijn eigen bedje te slapen...anders wordt logeren enzo ook moeilijk en je slaapt zelf gewoon ook minder vast.
Volgend weekend moet ik een nacht weg dus ik hoop dat het voor die tijd beter gaat...

Terug
Bovenaan