´s nachts weer uit ritme door tandjes??

Mijn zoontje van 5 maanden sliep vanaf 12 weken door tot 07.00 uur. Nu hij sinds 2 weken tandjes begint te krijgen is hij ´s nachts volledig uit zijn ritme. Volgens mij door 2 dingen. 1: hij draait op zijn buik en kan niet meer terug
2: zijn doorkomende tandjes.

4/5 keer per nacht moet ik er weer uit en ik ben inmiddels gesloopt. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb inmiddels wel zo ´n riem gehaald voor door zijn slaapzakje en hij heeft druppels voor doorkomende tandjes.

Oja, op een gegeven moment is hij zo wakker dat hij zelfs weer een flesvoeding wil. Eigenlijk wil ik dat niet, want hij heeft het al die weken zonder gedaan. Toch maar geven?

Groetjes Chantal
 
Mijn dochter is ook bij elk doorkomend tandje enkele nachten een paar maal wakker. Ik geef haar een aai over haar bol en haar fopspeen en dan slaapt ze weer door. Nu is ze zelfs 2 kiezen tegelijk aan het krijgen (ze is al 14 maandan), dus we sukkelen ook alweer een paar weken met de nachten. Ik weet dus wat het is, gelukkig gaat het over zo gauw het tandje door is. Sterkte!
 
Chantal,
Olaf (nu 9,5 maand) sliep al heel snel door. En opeens was dat weer afgelopen. Waardoor? Kweenie. Dus toch weer elke nacht eruit (soms zelfs 2x terwijl hij dat daarvoor nog noooooit had gedaan) en maar weer de borst geven. En dan opeens is het weer over en slaapt ie weer de hele nacht door. Je kunt er niks over zeggen alleen: het gaat weer over. Sterkte ermee.
Zo'n riem is volgens mij niet echt een goede (veilige) oplossing. Je leest er tegenstrijdige berichten over. Ik zou liever elke keer weer even zijn speentje aangeven, kusje en weer slapen (evt. flesje).
Marjo
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden en slaapt 's nachts ook slecht doordat hij zich van de rug op de buik rolt en dan kan hij niet meer terug. Ik ben hiervoor naar een babyspeciaalzaak geweest en ze hebben mij hier verteld dat je een riem kunt kopen, alleen dan mocht hij niet ouder zijn dan 4 maanden anders raakt hij hierin verward. Als hij nu wakker wordt draai ik hem terug op de rug. geef hem een aai en ga weer weg. Dit helpt meestal. Ik zou hem geen eten geven, want dan raakt hij hieraan gewend. Wat je wel eventueel kunt doen is een beetje water. Veel succes.
 
We zijn weer wat weken verder en het gaat veel beter nu. Reden: zou het niet weten.
Hij ligt nog wel steeds in de riem, als wij dat niet doen moeten we er om de 10 minuten want dan is hij gedraaid op zijn buik en dat vindt hij niet fijn, dus zolang hij niet zelf weer op zijn rug kan draaien hou ik hem daar toch maar in.
Ongeveer 2x per nacht wil hij zijn speentje of inderdaad een beetje water. Ik heb hem geen voeding meer gegeven. Hij gaat nu tussen 19.00 / 20.00 naar bed en krijgt zijn eerste voeding de volgende ochtend om 06.00/07.00 uur.

Gr. Chantal
 
Terug
Bovenaan