´t Mannetje werd met een glimlach wakker!

Gelukkig hebben de tips goed gewerkt! Beetje rijstewater doet wonderen. We hebben met z ´n alle lekker kunnen slapen en hij werd vanmorgen met een big smile wakker!!

Kon al weer windjes laten zonder een spoor van...  

Dit doet mama goed en brengt ze je met een gerust hart naar de opvang. Hoe dichter we bij de opvang kwamen hoe moeilijker ik het had.. pfff valt niet mee!
Maar eenmaal binnen had de kleine dondersteen niet eens meer oog voor ze moeder.. dat maakte het natuurlijk een stuk makkelijker. Z ´n knuf zat stevig in het gebaalde vuistje, zo van deze laat ik verlopig niet meer los hahaha Heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen vandaag.

groetjes Wan

Sterkte vandaag Wan!

Ook Suze is vanochtend voor het allereerst naar het kinderdagverblijf. Een keertje, om te wennen, want ik ga pas vanaf eind juli weer aan het werk.  

Mijn man en ik  hebben haar samen weggebracht vanochtend. Een tasje mee met haar flesje, melkpoeder, slaapzak, knuffeltje en haar map. Ze werd er hartelijk ontvangen en mocht meteen op schoot. Er waren al  een aantal  kinderen aan het spelen. Wel allemaal wat ouder dan Suze. De jongste was van januari, Suze is van eind april.  Tegen 13.00 uur ga ik haar weer ophalen.

Degene die er het meeste moeite mee heeft blijkt onze hond  te zijn! We hadden hem   in de auto meegenomen en ik ben met hem terug naar huis gelopen. Hij wilde niet meelopen, draaide steeds om. Deed mega agressief tegen elke hond die we onderweg tegenkwamen. En nu ligt hij heel zielig in zijn mand voor zich uit te staren. Tja, hij moet er toch aan wennen, over een paar weken is hij weer 3 ochtenden per week alleen thuis met de katten.

Wel gek om nu thuis te zijn... ik ga maar eens boodschappen doen. Dat gaat een stuk sneller zonder mijn ukkie.

Hoi Wan,

Ik ben blij dat jullie met z'n allen een goeie nacht hebben gehad en dat je mannetje geen last meer heeft van diarree. En verder sterkte vandaag....ik vond het verschrikkelijk om Emma de eerste keer weg te moeten brengen, ook al was het dan naar oma die op moest passen. Maar het word beter na een paar keer. En als je dan weer op gaat halen en je krijgt een hele grote big smile...ja dan smelt je helemaal. haha

Groetjes Monique

gelukkig dat jullie zo lekker geslapen hebben!!
dan begint de dag toch een stuk beter he?
nou, heeeeeel erg veel sterkte vandaag! lijkt me niet meevallen.
maar voor je het weet is ie weer lekker bij je!

liefs marijke

Moet in ieder geval een lekker gevoel geven dat je hem niet met spuitbroek na spuitbroek hebt gebracht op zijn eerste dagje. Geeft zo'n lekkere indruk als je binnenkomt met kind en drie pakken luiers, Nou jongens, succes ermee!

Hoi Wan,

Hoe is het gegaan gisteren, de eerste keer bij de opvang?

Suze was heel gemakkelijk geweest op het kinderdagverblijf. In haar map zit een heel kunstwerk met vouwblaadjes: welkom Suze! veel plezier. Daarin staat haar eerste ochtend beschreven.  Ze had eerst een tijdje op de arm gelegen, toen in de wipstoel voor een spiegel, vervolgens heerlijk geslapen, flesje gedronken, weer geslapen en in de box liggen keuvelen. Toen ik haar na 5 uurtjes  kwam ophalen kreeg ik een big smile Ze rook wel naar de eau de toilette van een van de leidsters, dat vond ik wat minder leuk :-/ Gelukkig was het wel een lekker luchtje
Nog een paar weken en dan gaat ze 3 ochtenden per week. Ik vond het zelf minder moeilijk dan ik verwacht had. Maar de ochtend duurde wel erg lang...

groetjes,
Karin

Hallo Dames!!

Het mannetje vindt het helemaal geweldig.. Alles wordt op een leuke manier in het schriftje geschreven.  Kay heeft de eerste dag zijn oogjes uitgekeken maar 1,5 uur over een gehele dag (8.00 t/m 17.45) geslapen, thuis hebben we hem een flesje gegeven en in bed gelegt. Helemaal onderzijl..  

De volgende ochtend was het een heerlijk vrolijk kereltje!  Nog even lekker geknuffeld en  hem vervolgens weer naar het kdv gebracht. Kom  binnen en hij geeft gelijk heel spontaan de leidster een smile van oor tot oor en kraait het uit.
Hij heeft het hier echt naar z'n zin  . De dag van gisteren even doorgenomen  (wordt door mama gebracht en dooor papa gehaald) en nog wat dingentjes doorgegeven. Het werd gelijk opgepakt en de tweede dag is  nog veel beter gegaan. Hij heeft wat meer  geslapen, al z'n flesjes  leeg gedronken en lekker gespeeld.  

Na twee hektische dagen, vandaag een rust-dag .. eventjes bijkomen.
Het ingesleten patroon van opstaan, boodschappen doen en de verdere dag indeling met die kleine is helemaal verstoord!! Moeder is geheel van de leg.. haha

Ben toch wel blij dat rond september/oktober een werkdag van moeders komt te vervallen!! Dan  gaan we 4 dagen ipv 5 werken. Werk graag.. soort van work-aholic geweest, ben aardig afgekickt in de afgelopen maanden, maar goed ook!

groetjes Wan

Terug
Bovenaan