A
Anoniem
Guest
Hoi mama's,
Ik moet zo vaak om me heen horen wat mensen vinden van het aantal kinderen dat iemand wil. Maar het heftigs wordt toch wel gereageerd op het feit als ouders bewust kiezen voor één kind.
Wat vind jij van ouders die bewust kiezen voor een kind?
Esmé mv Kay
--------
Ik ken een boel mama's die bewust kiezen voor een kindje. Dit vanwegen het gemak, de vrijheid en ze zo de kleine alles kunnen geven wat ze maar willen.
Ik ben met een broer en pleegzus opgegroeit en zou ze voor geen goud hebben willen missen. Ik kan er dus niet over oordelen hoe het zou voelen of hoe het is om als enig kind te zijn groot geworden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het zelf altijd héél gezellig heb gevonden en ik zelf ook graag meerder kinderen wil hebben.
Een kind alleen hoeft voor mij niet per definitie eenzaam danwel ongelukkig te zijn, dat vind ik zo'n inzin! Maar het is maar net hoe de ouders hier mee omgaan. Lekker veel vriendjes over de vloer of op tijd wat leuks gaan doen is toch al geweldig!
Ik denk wel dat een enig kind altijd zal blijven fantaseren hoe het zou zijn (geweest) als ze een broertje of zusje hadden gehad. Al is het maar voor een enkel moment. Ook later als papa en mama er ooit niet meer zijn vind ik het erg sneu..
Ik zelf zal niet bewust kiezen voor maar één kind, maar degene die dat wel doen zullen er beslist hun redenen voor hebben en hebben voor hunzelf dan beslist de beste keuze gemaakt!