één emotioneel wrak..

Hallo allemaal,

De avond voor de 1e IUI wil ik toch nog iets delen. Niemand die me (hoop ik) zo goed zullen begrijpen als jullie, helaas maar waar.
Ik heb net de laatste spuit in mijn buik gezet. Het was vreselijk. Bijna wanhopig voel ik me. Als het maar gaat werken, waarom moet dit, waarom kan ik niet gewoon zwanger raken, waarom die en die en die en die wel, zoveel vragen. Ik krijg natuurlijk geen antwoord.
De boodschap voor mij in dit leven is volgens mij geduld hebben. Mijn man heb ik ook pas op latere leeftijd leren kennen, en dat heeft veel geduld, tranen en gesprekken gekost. En dan heb je het geluk en dan wil je meer. Marco B zong ooit; "waarom ben ik nooit compleet gelukkig, met wat er hoort bij mij, waarom moet er toch steeds weer iets bij". Ik ben gelukkig en toch zou een klein wonder zo welkom zijn. Vraag ik teveel, ben ik te hebberig, wat is het toch...
Aan mijn schrijven lezen jullie al wel dat ik er even doorheen zit. Me zo vaak zo goed houden en nu is het even op, de spanning wordt me even teveel.
Ik hoop dat ik niet vaak van deze buien ga krijgen, ook voor de samensmelting niet goed denk ik, al die spanningen.

Heerlijk om dit eens van me af te kunnen schrijven, ook de frustratie.
Thanks....

x Ano

Lieve Ano,

Ik begrijp je volkomen.
De laatste keer dat ik moest spuiten heb ik ook zitten huilen, en gezeten van waarom, waarom moeten wij al zoveel jaren wachten.
Het geluk zouden wij wel nooit hebben.
En vooral omdat het de laatste iui was bij ons sloeg het helemaal in.
Aanstaande zaterdag moest ik ongi worden, maar afgelopen dinsdag werd ik het al.
Je heb van de week ook een berichtje op mijn forum gezet.
Ik stap vanochtend uit bed, maar het zakt echt niet af, ik raak nog net zoveel bloed kwijt als dinsdag.
Er zijn zoveel abortussen, vondelingen, ongewenste zwangerschappen, en dat maakt het juist zwaarder.
Ik hoop voor je dat de iui aanslaat, en dat je over 9 maanden een prachtig kindje in je armen mag houden.
Ik zal vandaag voor je duimen.

xxx pxdt44

Beste Ano,

Een ziekenhuistraject is gewoon zwaar. Of je nou IUI's doet, IVF of een andere behandeling: het is allemaal op hoop van zegen, zonder dat je de afloop vantevoren weet. Kijk, als je een been breekt, ga je naar de dokter en 6 weken later kan je weer lopen. Zo werkt het bij dit soort behandelingen nou eenmaal niet en dat zorgt voor extra spanningen.
Wat je schrijft is heel herkenbaar. Het ís ook niet eerlijk, maar tegelijkertijd kan je er ook helemaal niets aan doen.
Probeer positief te blijven (en uit eigen ervaring weet ik dat het een kwestie is van vallen en opstaan) en er zo positief mogelijk in te gaan. Probeer je tegelijkertijd te wapenen tegen een mogelijke mislukking, hoe rot ook. Iedere behandeling is moeilijker dan de voorgaande (wederom; dat is mijn eigen ervaring), maar als je ervan uit gaat dat je er meerdere nodig hebt, dan is het makkelijker om mee om te gaan. Ik heb uiteindelijk 5 IUI"s gehad (met spuiten) en 1 IVF en ben nu bijna uitgerekend. Het is dus allemaal nog mogelijk!
Overigens, mij heeft het toen erg geholpen om een blog te maken met m'n ervaringen er in. Deze is nu offline, maar ik vond het toen erg prettig om mijn verhaal kwijt te kunnen in de vorm van een dagboek-achtig iets. Het van je afschrijven geeft ook rust.

Succes met je IUI!

Esk

hoi ano

ik begrijp je helemaal. mijn leven verloopt prima maar ook in mijn leven moet ik meer vechten voor bepaalde dingen als andere. het zal idd wel een les van het leven zijn. wij hebben nu 3 iuis achter de rug vorig jaar. we hebben even rust genomen ivm een verhuizing en operatie aan mijn poliep in baar moeder. nu gaan we 14 juni naar een ander ziekenhuis om de behandelingen weer op te pakken. ik bereid me maar voor op ivf dan valt die iui misschien niet zo tegen.

veel succes meid x kim

Hallo dames,

dank je voor jullie lieve berichtjes. Gelukkig kan ik inmiddels weer relativeren. De IUI was binnen 1 minuut gepiept, ha ha, we hadden er veel meer van verwacht. Daarna nog 15 min. liggen en klaar was het. Nu is het afwachten. Ws zal ik tegen de 2 weken wel zenuwachtig gaan worden...
@px, ik mag niet klagen, vergeleken met 9 jaar wachten. Knap dat je zo volhoudt.
@ Esk, fijn voor je dat je zwanger bent, moet super zijn na al dat wachten en al die ïngrepen". Wij doen alleen de IUI's. IVF vinden we niet bij ons passen, weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.
@ Kim, Succes met de operatie aan de poliep, als deze nog moet komen. Ik hoop voor je dat de nieuwe IUI's nu aan gaan slaan. Waarom kies je nu voor een ander ziekenhuis?

x Ano

Lieve Ano,

Aan de ene kant hebben wij ook zo iets van ivf is niets voor ons, in het bijzonder mijn man, moet iedere keer vrij nemen hier voor.
We moeten ook nog even goed nadenken.
Ik hoop voor je dat deze iui aanslaat bij je, ik blijf duimen.

Groetjes pxdt44

Terug
Bovenaan