Ik ben nog niet aan het werk dus daar kan ik nog niks over zeggen maar na het flesje in de ochtend knuffel/klets ik even met onze zoon en daarna kan ik hem voor een half uur zoiets in de box leggen om te "spelen" ik zorg dan dat ik aangekleed ben, opgemaakt ben en fris ben. Uitgebreid douchen doe ik savonds.
het huishouden doe ik tijdens zijn ochtendslaapje (dan slaapt hij het best) of wanneer hij na de andere flessen ligt te spelen.

Misschien niet de antwoorden die je wil horen. 
Douchen doe ik s avonds voor het slapen, dan heb ik in de ochtend minder tijd nodig om mezelf klaar te maken. Ik hoop dat ik klaar ben voordat mijn kleinste wakker wordt. Verder heb ik zoveel mogelijk voorbereid in de avond ervoor. 
Het huishouden, tja, dat is er een geworden van Jan Steen. Mijn dochtertje (1,5) houdt gelukkig van stofzuigen. Maar verder doe ik een deel tijdens haar slaapjes en zorg ik dat ik ook even op mijn gat zit tijdens die slaapjes, even een warm kopje thee drinken. Koken en de vaatwasser inruimen en uitruimen gaat ook nog wel als ze wakker is. 
Mijn zoontje is 4 en hij kan zichzelf echt wel vermaken als ik even het huishouden moet doen. Als het meezit helpt hij mee. 
Bij onze vrienden die jonge kinderen hebben ziet het huis er hetzelfde uit. Dat stelt mij gerust. Ooit hoop ik weer een net huis te hebben.

Wat mijn lifesaver is, is het aankleedkussen.. Toen ze zo klein was, legde ik het overal: op aanrecht en dan de koken/afwassen, op tafel als ik de was aan het opvouwen was en, dat doe ik nog steeds, op de grond voor de douche als ik ga douchen. Ze is nu 5,5 maand en rolt alle kanten op, dus gebruik het alleen nog op de grond, maar werkt top. Ze is vaak wakker zodra ik uit bed ben en op deze manier beginnen we rustig. Als ik op tijd ben of niet hoef te werken, neem ik haar de eerste paar minuten mee en leg haar daarna op het aankleedkussen in een hydrofiel (welke ze na 2 minuten weggesparteld heeft, ze houdt van het leven zonder luier). Ook doe ik tijdens het middagdutje voorbereidend kook-werk, zoals snijden van groenten ect. En als het een lamlendige dag is en zelfs de was doen niet lukt zonder dat ze aandacht wilt, leg ik haar op de schone (of vieze) was in de wasmand en neem haar zo mee, meestal vindt ze dat zo gek, dat ze vergeet te huilen. 

Toen onze meneer nog zo klein was, maakte ik hem eerst klaar en daarna ging hij in het wipstoeltje mee in de badkamer zodat hij mij kon zien en horen terwijl ik ging douchen. 
Huishouden idd tussendoor, maar ik stofzuig ook gewoon als de kinderen slapen of rustig aan het spelen zijn. Ik ben van mening dat het niet muisstil hoeft te zijn in huis tijdens de slaapjes :D 

Ik dacht ook hoe ga ik dat ooit allemaal voor elkaar krijgen! Het komt echt wel goed, je verzint wel wat voor jullie het beste werkt. Daarom hebben wij bijv de box in onze slaapkamer gezet, zodat je ff kan aankleden en make upje zondet dat hij (12 mnd) de boel terroriseerde.
maar eerlijk Het lukt me nog niet allemaal zoals ik zou willen maar daar maak ik me niet druk om want ik weet uit ervaring dat het steeds aan beter lukt

Douchen: dan zit meneer in zn wipstoel in de badkamer ?
Voor werk: ik ga douchen, man kleed zoon aan, ik ga hem voeden en man gaat douchen en daarna onbijten terwijl zoon ff speelt.
Huishouden: mn regel is dat ik tijdens het ochtend slaapje mn huishoudelijke taken doe en tijdens het 2e slaapje mag chillen.

Terug
Bovenaan