‘Bijwerking’ antibiotica

<p>Onze zoon (19 maanden) heeft vorige week een antibioticakuurtje (amoxiciline) gehad omdat hij een oorontsteking had. Afgelopen dinsdag was de laatste dag en gek genoeg valt hij vanaf woensdag niet meer echt lekker in slaap. Normaal was het om half zeven naar bed en gelijk slapen, maar nu is het eerst jammeren en een beetje snikken dat iets daarna overgaat in huilen en echt verdrietig zijn. Na drie keer troosten, rondje op de arm en muziekje aan valt hij na ruim een uur (of langer) in slaap. </p><p>Het lijkt erop dat hij geen last meer heeft van z’n oren, hij slaapt overdag prima en niet langer of anders dan normaal. En hij is wel echt moe... </p><p> </p><p>Herkent iemand zich erin dat je kind na een kuurtje slaapproblemen kreeg?  Hij eet trouwens ook een beetje ‘lastiger’, alsof hij minder trek heeft. </p>
 
Kreeg hij tegelijkertijd met de antibiotica pijnstilling? En zo ja, nu niet meer? Dan zou ik denken dat hij toch nog niet helemaal lekker is. Hier uit pijn en niet kunnen slapen zich ook vooral 's avonds en 's nachts, overdag gaat 't vaak prima. 
Of misschien slaapt hij nu overdag wat te lang, waardoor hij 's avonds de slaap niet kan vatten? 
Ik denk niet dat het per se door de anti biotica komt. 
 
Mijn dochter heeft paar weken geleden ook deze antibiotica gehad. De dag na de laatste antibiotoca kreeg ze uitslag en diarree. 
Het kan dus wel degelijk ermee te maken hebben.
 
Bij ons was het juist het tegenovergestelde. Met de kuur slieo hij enorm veel, zowel s middags als s nachts. Maar daar kon ik verder ook ook niks over vinden dus wie weet? 
 
Hmm kan dus wel, kan ook van niet... Ik heb eigenlijk nooit echt zo wat gemerkt van een slaapregressie en overdag slaapt hij zeker niet langer dan normaal. We zullen het er maar mee moeten doen en het kan natuurlijk ook niet altijd feest zijn met slapen ;-) 
 
Ga het bij een eventueel volgend kuurtje wel even navragen bij de arts.  
 
Terug
Bovenaan