<p>Hallo lieve mama’s,</p><p>De titel zegt het al en eigenlijk klinkt het heel fout om te zeggen dat een baby van 6 maanden ‘overgewicht’ heeft maar weet even niet hoe ik het anders moet benoemen. 2 februari was ik na een zwangerschap van 41+2w bevallen van een prachtige dochter, alleen maak ik me de best wel een beetje zorgen wat betreft haar groei ze steekt met kop en schouders boven het gemiddelde groei. Ze is over een anderhalf week 6 maanden maar ziet er uit als een baby van 1 jaar! Moet wel zeggen dat ze was geboren met een gewicht van 4235 gram. Laatst dat ik voor controle ging bij het CB was ze 4 maandjes en woog ze al 8,3 kilo met een lengte van 67 cm. Nu zijn we al een tijdje niet meer naar het CB maar ik schat haar nu rond de 10 kilo, en ik heb mijn zorgen al wel eens besproken met de arts maar die nam het met een korreltje zout en zei ze is nog baby ze gaat straks kruipen en lopen en dan gaan alle babyvetjes er vanzelf af. Moet zeggen dat ik als baby zelf ook een ‘dikkertje’ was en nu als 25 jarige jonge dame ben ik super slank. Maar toch denk ik bij mijn dochter komt dit wel goed? Ze draagt overigens maatje 68 soms 74, met jurkjes zelfs 80 omdat het anders te kort is met de lengte. Wie heeft/had ook een kindje dat boven het gemiddelde is? Wat zijn jullie ervaringen? Vanaf welke leeftijd is de groei gestabiliseerd? </p><p>Ze krijgt gewoon normaal (fles)voeding</p><p>9 uur: 240 cc + 8 schepjes</p><p>13 uur: 210 cc + 7 schepjes + 3 schepjes rijstebloem + gepureerd fruit</p><p>17 uur: groentehapje</p><p>tussen 21 en 22 uur: 240 cc + 8 schepjes </p><p>naar mijn idee gewoon normaal en zo heb ik een tevreden baby</p><p>Ik hoor jullie ervaringen/tips graag.</p>