‘S avonds altijd huilen

<p>Herkent iemand het huil uurtje in de avond? Onze dochter van 8 weken huilt elke avond rond 19.00u 1 tot 2 uur. Ik krijg haar dan alleen rustig door te wandelen of een stukje rijden in de auto. Herkent iemand dit? En wanneer gaat dit over?</p>

Ja zeker!!! Wij hebben het ook gehad. Heel veel baby's en avond onrust. Hij wilde ook niet in zijn bed slapen. Alleen op zijn buik in de wagen lukte dit. Met 3.5 maand dacht ik ja dit kan ik niet altijd blijven doen en straks moet ik weer gaan werken dus toen ben ik hem in bed gaan leggen. 1 avond ben ik tot half 11 in de weer geweest dus sliep hij nog een half uur tot de laatste fles. De 2e avond kostte het me een uur en de 3e avond had hij genoeg aan even kort het muziekje van de babyfoon aan. Na een week sliep hij dus ben toen blij dat ik dat doorgezet heb. Maar wel pas met 3.5 maand.

Mijn eerste deed dat niet, de tweede wel.
Ik zag het ook als een moment waarop ze de stress (welke stress zij ook ervaren) van de dag kwijt huilen in jouw armen. In een tijdschrift las ik dat het voor een kind (baby/peuter/kleuter) een soort zelfzorg is. De opgelopen ervaringen die spanning opriepen eruit huilen / drammen. 
Ze heeft het uiteindelijk maar een paar weken gedaan. Heb haar altijd getroost en gesust. Kon wel een uur duren en dan viel ze in slaap.

Terug
Bovenaan