‘s Avonds bv..

<p>Lieve moeders,</p><p>2,5 week geleden ben ik met 38 weken bevallen van een prachtige dochter.</p><p> </p><p>De borstvoeding kwam al gauw goed op gang en ze drinkt goed.</p><p>Nu gaat het overdag helemaal prima, drinkt goed en slaapt goed.</p><p> </p><p>Vanaf 19:00 wilt ze constant drinken, zodra ze de borst loslaat en een boertje laat, begint ze meteen weer het zoeken en sabbelen op dr vuistje. Na een tijdje ook mrt huilen. Dit duurt tot ongeveer 01:00.</p><p> </p><p>Iemand een idee waar dat aan kan liggen?</p><p>Een echt ritme krijg ik er nog niet in..</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor alle reacties!</p>
 
Bijna alle babys clusteren savonds. Ze willen dan heel veel drinken om zo een voorraadje op te bouwen voor de nacht. 
Gewoon aan toegeven, lekker laten drinken en het ritme even loslaten. Hier was het vaak van 7 tot 9. Ik ging dan lekker liggen tv kijken met mn kindje aan de borst. 
 
Voordat er bij ons een klein beetje ritme in zat was ik wel 4 maanden verder. 
Het clusteren herken ik vond het zelf heerlijke momentjes toen ik begreep wat het was.. ik wou ik het begin ook snel ritme krijgen etc maar door goed naar me kindje te kijken wat haar behoefte was heeft zoveel rust gegeven. 
 
 
Hoi,

Hier heeft het ook lang geduurd voordat er ritme in zat, echt pas vanaf 4 - 6 maanden. Hij is nu 8 maanden en nu zitten er elke week ook wel dagen bij dat hij t weer door elkaar gooit. 2.5 week is echt nog veel te vroeg! Volg het ritme van je kindje, dat geeft het meeste rust en is voor jullie beide het fijnst. Als je wel ritme wil, volg dan niet de klok, maar doe alles in dezelfde volgorde: slapen, voeden, knuffelen, etc. Dat geeft ook houvast, regelmaat. 

En het clusteren: maak het jezelf gemakkelijk en geniet ervan:)
 
Terug
Bovenaan