‘s Avonds moeilijke uurtjes

<p>Hoi, wie kan mij helpen/tips geven over het volgende. Mijn dochter is 3,5e maand en is een held in hazenslaapjes overdag. Haar dutje in de ochtend duurt wel 2/2,5u. Maar vanaf dan zijn de slaapjes niet langer dan 45 min. Hierdoor is ze vanaf 17.00u moeilijk tevreden te houden. Het is uitzitten tot de fles. Ze krijgt om 15.00u in de middag een flesje, maar ze begint vaak om 17.00/17.30u alweer honger te krijgen + ze is dan al moe. Ik probeer de fles te rekken tot 18.00u en dan gaat ze 18.30/19.00u slapen. De uren van 15.00 tot 18.30u zijn dus telkens heel lastig door te komen.</p><p>Wie herkent dit? Wat kan ik doen? Wordt dit beter met de tijd? Ik maak me zorgen omdat ik over 2 weken weer ga werken.</p>

Misschien de fles van 15.00 uur wat meer van maken? Zodat ze wat later honger krijgt. En de 3 kwartier slaapjes hadden we hier ook tot 5,5 maand. Vaak deed ik dan gewoon dit ritme: 3 kwartier slaap- 1 uur wakker- 3 kwartier slaap etc. Lekker in bed stoppen als ze moe wordt. En als ze dan per ongeluk te vroeg aan haar nacht slaap zou beginnen.. wakker maken na 3 kwartier

Slaapt ze na 15.00 niet meer dan? T is voor ukkies heel normaal om rond 17.00 nog 30min te slapen en dan rond 19.30 de nacht in ofzo. Dat zou ik liever doen dan na 15.00 helemaal niet meer slapen en dan almaar rekken.

En die korte slaapjes xijn ook echt niet gek. Ik vind het al heel knap dat ze s ochtends wel zo lang slaapt. Er zijn genoeg baby's die echt altijd slaapjes doen van 30-45 minuten en nooit langer. Op die leeftijd doen veel ukkies nog gerust 4 slaapjes per dag, zeker als ze maar zo kort zijn zit je zo aan 4 slaapjes!

Het is normaal dat jonge babies maar 45 min per keer slapen. Gewoon wat vaker te slapen leggen. En ook clusteren hoort erbij. Gewoon een klein flesje extra geven. 

Die 45 minuten slaapjes zijn normaal, dat wordt later wel langer. 

Mijn zoontje ging op die leeftijd nog voor een extra slaapje aan het eind van de middag. Fles om 15.00 uur en dan om 16.00/16.15 slapen tot uiterlijk 17.00 en dan om 18.00 uur een fles en voor 18.30 uur weer op bed. 
Als hij maar voor half 7 lag was het goed en sliep hij zomaar. 

En geen stress over dat je binnenkort weer moet werken. Die eerste weken zijn heftig. Maar beweeg mee met je kleintje. Ik haalde mijn zoontje dan om 17.00 uur uit bed en legde hem op het speelkleed en ging er zelf naast liggen. Quality time en zelf ook even 'liggen' en niks moeten. 

Wat ons ook erg hielp qua inzichten is het boek Slaap van Suzanne Willekes. 

succes! 

Ik heb het hier ook gehad. Hij is nu 5 maanden en in plaats van dat het jengelen begint om 17:00 uur is dat nu al 18:30.
Het werd vanzelf beter. Het is af en toe nu nog stressen met thuis komen uit m'n werk, mijn zoontje z'n fles en zelf ook tussendoor (het liefst tegelijk met m'n man) eten.
zo min mogelijk druk om maken en zien hoe het loopt per dag. Ze blijven vanzelf wat langer wakker en wordt het alleen maar makkelijker

Terug
Bovenaan