‘s nachts spierpijn in benen

heeft iemand de goude tip tegen spierpijn in de benen snachts? Ik slik het Max. Magnesium al van vitakruid. Dit werkte echt weken, maanden goed. Maar nu al weken niet meer. Ik ben 32 weken zwanger. En kan gewoon niet meer slapen van de pijn. Mijn ijzer is trouwens goed. Wel wat minder maar dat is normaal zei de verloskunde

Slik je al wel extra ijzer? Dat is ook normaal tijdens de zwangerschap.

"Normaal tijdens de zwangerschap" staat niet gelijk aan geeft geen problemen. Is mijn ervaring.

Als je op je rug slaapt, kan de baby een ader afknellen. Dus voorkomen dat je op je rug slaapt kan misschien helpen.
Terug te vinden in dit medisch beoordeelde artikel:

Voldoende wandelen om een goede bloedsomloop te stimuleren.

(Ik ben geen dokter.)

Dankje! Ja wandelen gaat niet echt ivm extreme bekkenpijn. Maar extra ijzer slik ik nog niet. Had dit wel vaker voorbij zien komen. Maar kan dit geen kwaad zomaar extra te slikken ?
Te veel wel, maar als de verloskundige aangeeft dat het ijzer niveau wat minder is, kan wat extra slikken geen kwaad. Je lichaam moet heel wat extra bloed rondpompen tijdens de zwangerschap.
Als je je daar geruster bij voeld, het kan ook in de vorm van een boterham belegd met appelstroop.

Als wandelen en fietsen afvallen vanwege de bekkenbodem, is het wel van belang toch wel iets van lichaamsbeweging te vinden. Wat zegt je fysiotherapeut hierover?

(Ik ben geen dokter.)

Terug
Bovenaan