‘S nachts wakker

<p>Hallo,</p><p>onze dochter van bijna 16 weken krijgt nog 4 flessen van 180cc+6 aangezien mevrouw al ruim 7 kg weegt. </p><p>Haar drinkmomenten zijn 07.30 (soms 08.00), 12.30, 17.30 en 22.30</p><p>maar iedere nacht wordt ze vanaf 4-5 uur meerdere keren wakker voor haar speen. Als ik dit na 4x beu ben omdat ik graag nog wil slapen leg ik haar tussen ons in. Omdat dit makkelijker is.</p><p>Maar ik vraag mij af of dit komt door haar speen of dat we met haar voeding niet helemaal juist zitten. Zou ik de flessen overdag niet meer op elkaar moeten doen in plaats van zo spreiden. Toen ze nog 5 flessen kreeg sliep ze s nachts prima door. </p><p>Heeft er iemand tips?? </p><p> </p>
 
Krijgt je dochter niet te weinig zo..? Gewoon een oprechte vraag! Onze zoon krijgt namelijk 5x180+6 (190 vaak ivm moeilijke ontlasting, maar 6 schepjes). Dit krijgt hij rond 7 - 10:30 - 14 - 18 en 24:00. Hij drinkt zijn flessen leeg en slaapt in principe 's nachts door (soms nog wel wakker voor speen). Maar volgens mij wordt flesvoeding pas vervangen door vaste voeding vanaf ongeveer 6 maanden toch? Zou je niet kunnen proberen nog 5 flessen te geven?
 
Waarom geef je s nachts niet gewoon een voeding van 120cc ofzo? Grote kans dat ze daarna gewoon verder slaapt en jij dus ook. 
Mijn dochter is 15 weken en komt meestal ook nog voor een voeding rond 5.00. Soms al eerder. Ik voed overdag niet op vaste tijden, ik kijk hoe laat ze s nachts komt en pas daar mn tijden overdag op aan. Mijn dochter krijgt nog 150cc, meer gaat er écht nog niet in. Ze krijgt overdag in principe genoeg binnen om door te moeten slapen, maar dat doet ze gewoon  nog niet. Doorslapen kun je niet dwingen! 
Ik heb nog een oudere dochter van 2 jaar, bij haar probeerde ik destijds van alles om haar door te laten slapen en wilde ik écht geen nachtvoeding meer geven. Maar dan was je er idd zoet mee vanaf 4-5 uur s nachts. Dat doe ik nu echt niet meer. Flesje erin en slapen, dan is iedereen het meest blij. Daar verwen je je kindje echt nog niet mee op deze leeftijd en hebben ze gewoon nog nodig!
 
En elke 5 uur 180cc is niet veel hoor.. 180cc mag elke 4 uur gegeven worden zodat je een fles extra hebt op de dag! 
Dus 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00.
Ik werk op een kinderdagverblijf en dit is het ritme waar je uiteindelijk naartoe gaat!
 
Waarom geef je s nachts niet gewoon een voeding van 120cc ofzo? Grote kans dat ze daarna gewoon verder slaapt en jij dus ook. 
Mijn dochter is 15 weken en komt meestal ook nog voor een voeding rond 5.00. Soms al eerder. Ik voed overdag niet op vaste tijden, ik kijk hoe laat ze s nachts komt en pas daar mn tijden overdag op aan. Mijn dochter krijgt nog 150cc, meer gaat er écht nog niet in. Ze krijgt overdag in principe genoeg binnen om door te moeten slapen, maar dat doet ze gewoon  nog niet. Doorslapen kun je niet dwingen! 
Ik heb nog een oudere dochter van 2 jaar, bij haar probeerde ik destijds van alles om haar door te laten slapen en wilde ik écht geen nachtvoeding meer geven. Maar dan was je er idd zoet mee vanaf 4-5 uur s nachts. Dat doe ik nu echt niet meer. Flesje erin en slapen, dan is iedereen het meest blij. Daar verwen je je kindje echt nog niet mee op deze leeftijd en hebben ze gewoon nog nodig!
 
Thnx voor jullie reacties. Ik ga morgenochtend toch maar even het bureautje bellen om te vragen of ik dat mag doen.
Maar aangezien ze bovenaan de curve zit qua gewicht durf ik niet zomaar een fles extra te geven. 
Toen ze 5 flessen kreeg sliep ze ‘s nachts prima door. 
Zal laten weten wat het bureautje zegt. 
 
Intuitief voelt het alsof het te weinig is, met steeds 5 uur tussen een voeding. Dit omdat je kindje ook nog geen vast voedsel krijgt tussentijds, zoals fruit om half 11. Ik zou denk ik nog 5 voedingen aanbieden op die leeftijd. 
Ik zou teruggaan naar je oude schema (schema dat hierboven genoemd wordt is trouwens een goede) en omdat ze met 5 voedingen eerder wel 's nachts goed sliep zeker niet beginnen met nu opeens 's nachts een voeding aan te bieden!
Waarom ben je met de 5e voeding gestopt?
 
Hoi ik zou gewoon 5 flessen geven als ze honger hebben moeten ze eten mijn dochter heeft de eerste 6 maanden ook boven de gemiddelde lijn gezeten qua gewicht en gisteren weer bij consultatiebureau geweest zat ze ineens iets onder de lijn nu met 11 maanden zo dra ze veel meer gaan bewegen kruipen staan lopen worden die baby vetjes wel minder 
 
Terug
Bovenaan