‘S nachts zindelijk worden

Hoi! Ik ben op zoek naar advies over mijn 5 jarige zoon en het zindelijk worden in de nacht.
Hij heeft altijd behoorlijke plas luiers gehad als hij wakker werd, daarom dachten wij dat hij nog niet klaar was om zindelijk te worden ‘s nachts. Nu wil hij sinds 3 weken absoluut geen luier meer om als hij gaat slapen. Wij vonden dit een prima stap naar zindelijk worden dus zo gezegd zo gedaan. Hij plast goed voordat hij gaat slapen en om 22.00 zetten we hem nog even op het toilet. Omdat wij boven geen toilet hebben staat het potje naast zijn bed voor als hij moet ‘s nachts. Dit doet hij ook braaf alleen plast hij toch nog bijna elke nacht in zijn bed. Wel is hij ongeveer 1 a 2 keer per week ook wel droog in de ochtend. Moeten we toch weer terug naar de luier of moeten we gewoon even volhouden? Iemand tips?

Groetjes Charlotte
 
Laatst bewerkt:
Belonen met stickers, als er aan het einde van de maand voldoende stickers zijn, een vooraf besproken beloning geven. Iets waarvoor hij zijn best wel doen.
Ik kreeg een little pony van mijn ouders.
 
Hoi hoi,
Het kan zijn dat je kindje zo vast slaapt, dat hij niet wakker wordt van een volle blaas. Het kan helpen om hem in de overgangsperiode -als jullie naar bed gaan- nog een keer naar de wc/potje te tillen en te laten plassen. Vaak doen kinderen dat half slapend en kunnen ze zo verder slapen. Hopelijk gaat hij het in de loop vd tijd steeds beter aanvoelen, ook in de nacht. Succes!
 
Terug
Bovenaan