‘S ochtends vroeg wakker, niet uitgeslapen

<p>Ik heb een zoontje van 17 maanden die nooit echt heeft uitgeslapen. Heel eerlijk, daar leg je je bij neer en ook komt dat wel (hoop ik haha). Hij is standaard rond 6/6.15uur wakker. Alleen de laatste 2 weken wordt hij al eerder wakker. We laten hem altijd even liggen zodat we zelf ook even wakker kunnen worden ? als hij begint te lullen en op een gegeven moment een beetje jammeren, dan gaan we hem halen en zit hij altijd rechtop in bed te wachten. Het probleem is alleen dat hij nu hij vroeger wakker is dan anders, gewoon niet uitgeslapen is. We merken het aan alles. Humeurig, oogjes wrijven, chagrijning. We hebben van alles al geprobeerd, warmer aankleden, extra speen in bed etc. Iemand een idee wat het kan zijn of hoort dit gewoon bij de sprong? </p>
 
Mijn dochter is net 2, en bij haar net zo. Altijd 6.30 wakker of eerder. Een hele enkele keer 7.00. Hoe laat ze er s avonds in gaat, maakt niks uit.
Nu met het uurverschil is ze om 5.45 al wakker. Geen doen. Maakt niks uit wat ik ook probeer. Ik laat haar ook nog een poosje liggen, maar om 6.30 zit ik steevast beneden. Vreselijk vind ik het.
Dus nee, geen tips maar wel een bondgenoot!? Ik weet nu gewoon dat dit haar ritme is, ze is geen uitslaper en ook geen kind wat heel veel slaap nodig heeft. Ik merk ook zeker dat ze nog niet uitgeslapen is, maar ik kan haar niet dwingen door te slapen toch? s Middags slaapt ze wel heerlijk 2-2.5 uur, daar geniet ik van!?
 
Ook hier het vroege wakker probleem... sinds zondag ochtend is het weer 5.00/5.15 helaas deze periode hebben we vaker gehad en ging toen vanzelf weer over en werd toen 6.00/6.30 en dat vinden wij echt een luxe Haha!
Ik denk dat het helaas periodes zijn met extreem vroeg en dan weer naar het "gewone" vroeg ik denk ook dat er maar weinig kindjes echt bv tot 8.00 slapen elke avond hoop ik er weer op maar tot nu toe helaas Haha!
Ik heb ook geen tips hebben van alles geprobeerd maar niks helpt 
 
Super herkenbaar!
Hier is mijn dochter 15 mnd ook altijd 6:00 wakker. De laatste paar dagen zelfs om 5:30, ik vind het wel heftig hoor! Zeker als wij een gezellige avond met vrienden hebben gehad de avond ervoor...
 
Hoi,
Heel herkendbaar, vooral de laatste tijd weer.

Toevallig ook weer precies tijdens een sprong.. en er zijn nieuwe tanden aan het doorkomen. Ik geef daar altijd maar de schuld aan haha.

Slaapt hij nog 2 x of nog maar 1 x? Anders zou ik nog kunnen zeggen probeer over te gaan naar 1 slaapje. Meer zou ik niet kunnen betekenen voor je alleen dat ze met 17 maanden ook in een sprong zitten..
 
Terug
Bovenaan