‘Te’ kleine buik baby

Hoi dames…

Zoals je het al leest.. onze kleine meid heeft een ‘te kleine’ buik bij meting van 34 weken.

Ook hebben ze de navelstreng nagekeken op de doorbloeding, liet ook een iets afwijkende meting zien aldus de gynaeceloog….

Volgende week weer een meting op doorbloeding en week daarop de groei weer.

Als het niet verbeterd word ik ingeleid met 37/38 weken.
Ze zei aan het einde, je hoeft je geen zorgen te maken maar dat doe je natuurlijk wel..

Nu erg zoekende na soortgelijke ervaringen….

 
Hoi Blom! Bij ons bleek bij 32 weken sprake te zijn van afwijkende groei door verhoogde dopplers. Ook wij kregen veel extra ziekenhuisafspraken en daarnaast dagelijks een ctg. We hebben ons flink zorgen gemaakt alhoewel ze gelukkig al die tijd goed is blijven bewegen in de buik. Vorige week ben ik ingeleid waarna ik met 37+4 weken ben bevallen van een kerngezonde, wel wat kleine (44cm, 2600 gram) dochter. Het kan dus helemaal goed komen!
 
Hier ook afwijkende metingen maar ik wilde het laten zitten. Uiteindelijk met 39 weken ingeleid en een kerngezonde Hollandse jongeman van 51cm en 3530gram werd geboren. Er was dus niks aan de hand en ze zeiden dat apparatuur ook maar gissen is. Maar natuurlijk is het bij iedereen anders.
 
Wat een fijn nieuws! Ben je wel natuurlijk bevallen of via keizersnee? Lees dat keizersnee meer gewenst is als er een afwijking is in navelstreng. De weeën kunnen voor de baby dan gevaarlijk zijn ofzo…
Stelt me iets me gerust deze verhalen! Zolang is haar inderdaad voel bewegens zoals ik gewend ben doe ik me best geen zorgen te maken, als dit wel verwanderd trek ik meteen aan de bel….

Ben je meteen met de kleine meid naar huis gegaan ondanks dat ze ‘klein’ was?
 
hier het zelfde, vanaf week 26, 1x per week dopler 2x ctg per week.. wat opgebouwd werd naar uiteindelijk elke dag ctg. met 37 wkn keizersnee gehad, klein dametje van 1907 gr. ze heeft 3 dagen warmtebedje gelegen en daarna 3 dagen wiegje, dag 6 mochten we samen naar huis. nu nog steeds klein dametje maar wel gezond 
 
Ik ben ingeleid maar haar hartslag daalde tijdens de weeën, en omdat de ontsluiting ook niet opschoot vonden ze het te gevaarlijk worden voor de baby en is het een keizersnee geworden. We zijn iets langer in het ziekenhuis gebleven; ze was nog niet sterk genoeg om aan de borst te drinken waardoor ze te veel afviel, maar nu 10 dagen later kan ze al prima aan de borst drinken!
 
Terug
Bovenaan