‘Tiener’ moeders/ jonge moeders

<p>Hoi allemaal! Mijn naam is Quincy, ben 17 jaar en 31 weken zwanger van ons kleine meisje. Ik ben dus een ‘tiener’ moeder, nou vindt ik die term een beetje misselijkmakend door het programma 16&pregnant en vier handen op één buik (waar ze mij ook voor hebben gevraagd) ik gebruik liever het woord jonge moeder ;) dussss.... zijn er nog andere (jonge) moeders die het leuk vinden om over vanalles en nogwat te kletsen? Ben benieuwd :)</p>

Ondertussen alweer wat kaartjes ouder, maar ook ik was 17 toen ik beviel van mijn oudste zoon! De term tienermoeder vind ik vreselijk,  je bent niet meer of minder moeder of waardig dan een ouder iemand ?

Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij en met jou en de kleine, ik weet nog dat ik 10 jaar geleden een hoop 'stront' over me heen kreeg.
Maar wat ik vooral wilde zeggen, ik heb heel veel respect voor je!! Want wat ze ook zeggen, er komt een hele hoop op je af, en mentaal vond ik het toch wel een stukje heftiger.
Heel veel geluk voor jou en je kleintje!

Hi quincy,

ik ben/ was zelf ook een tiener moeder. Of naja, ik was 18 toen ik zwanger was en had ook al mijn eigen huisje gekregen via loting. Wat een geluk!
uiteindelijk ben ik toen ook gaan samen wonen met me vriend.
ik heb nooit negatieve reacties gehad, of nouja niet in me gezicht in elk geval, omdat ik in iedergeval me eigen stekkie had waar een kind ook kan opgroeien. Geen studio of zoiets. Inmiddels ben ik 21 jaar en bijna 33 weken zwanger van mijn tweede kindje en woon nog steeds samen met mijn partner. 

Overigens denken sommige mensen wel dat de  vader van mijn zoontje en ik niet meer samen zijn of dat ik “in de steek” gelaten ben of zulke rare dingen, terwijl we nog steeds samen zijn en gelukkig.

Hey gefeliciteerd!
Klopt.. De term tienermoeder is afschuwelijk door alle programma's op tv. Waar ze inderdaad moeders neerzetten die kijkers trekken met wat drama en door domme gezegdes.
Heb wel respect voor je! Ik kreeg als 20 jarige al behoorlijk wat shit over mij heen. In ieder geval niks van aantrekken!
Het is erg heftig maar heel erg mooi! 

Oh ik ben trouwens nu 21! Mijn zoontje is ondertussen 7 maand oud!
Heb gelukkig alles wel goed voor elkaar. Werken, huis en een man! 

Hi! Allereerst wil ik je graag feliciteren met je kindje, hoewel ik inmiddels een jaartje laat ben :)
Zelf ben ik een 19-jarige studente journalistiek en momenteel bezig met een artikel voor het overkoepelende project 'Invisible Cities': https://medium.com/invisible-cities-nl/dit-is-invisible-cities-6e470e9cde14
Het houdt in dat we een verlichtend artikel schrijven over een ondergerepresenteerde bevolkinsgroep in Nederland. Dit doe ik met een groepje medestudenten en wij hebben gekozen om te proberen een gesprek aan te gaan met jonge moeders
Nu vroegen we ons af of je toevallig bereid was om met ons een gesprek aan te gaan over jouw ervaringen als jonge moeder? 
Je kan me bereiken via: joanne.koert@hotmail.nl of 06-33775040 (mag ook met WhatsApp, wat je voorkeur is)
Graag hoor ik van je! Ook als je hier verder liever niet op in gaat!

Nog heel veel succes en plezier en met vriendelijke groet,
Joanne Koert

Terug
Bovenaan