“Ik mis mama” zeggen tegen mama

Is er iemand die dit herkent?

Mijn dochter van 5,5 zegt “ik mis mama” tegen mij. Ik heb heel vaak geprobeerd te achterhalen waarom ze dit zegt maar daar komt niet echt een reactie op.

Toen ze nog een stuk jonger was heeft ze een lange periode “ik wil naar huis” gezegd terwijl we thuis waren.

Ik zou zo graag willen weten wat hier achter zit. Iemand ideeen?

Ik herinner me wel, dat ik zei "ik wil naar huis", wanneer ik ziek was en geen houding kon vinden om me beter te voelen.

Misschien zegt ze "ik mis mama" wanneer je wel aanwezig bent maar geen tijd voor haar heb? En wil ze eigenlijk gewoon lekker geknuffeld worden, of samen spelen, of iets doen wat jullie eerder wel samen deden?

Ik zou zo graag willen weten wat hier achter zit. Iemand ideeen?

Ik heb wel ideeen erover maar weet niet of het geschikt is voor het forum.
In ieder geval, ik schrijf het toch maar en ik denk/ ervaar dat we als mens een ziel zijn die meerdere levens heeft. En meerdere ervaringen heeft. In het dagelijkse leven zijn in mijn beleving veel ‘vroegere ervaringen’ uit onze vorige levens geintegreerd met ons dagelijkse leven.
Een kind is nog meer open en kan emoties, ervaringen herinneren van vroeger.
Jouw dochter zou een intens gevoel verbonden naar haar moeder uit een vorig leven kunnen herbeleven.
Heeft je dochter wel eens andere dingen gezegd die je niet direkt kan plaatsen?

Haar uitspraak dat ze naar huis wil kan refereren naar de plek waar we zijn voordat we geboren worden. Incarneren.
De plek waar we 1-zijn. Waar een bepaalde volledigheid is, onvoorwaardelijkheid en eenheid.
Babies en peutertjes kunnen nog stukjes daarvan voelen en ‘heimwee’ ervaren daarnaar.
Als kindjes ouder worden gaat dat meestal vanzelf over en voelen ze dit minder of niet meer.

Dit is mijn kijk erop.
Als je interesse hebt of vragen, stel maar

Mijn man heeft me toen dit een aantal jaar geleden speelde een filmpje laten zien van een meisje in Engeland die dit ook steeds zei. Daarin ging het ook over reïncarnatie. Ik kan me hier zelf niet helemaal in vinden maar ik sta zeker open voor andere inzichten en wil je in ieder geval bedanken voor je reactie

Terug
Bovenaan