<p>Hoi,</p><p>wie herkent die zin; “Mama mijn benen doen het niet meer!” Of; “Mijn benen zijn moe”. <br /><br /></p><p>Mijn dochter (nu bijna 4 jaar) had toen zij 3 maanden was; heupdysplasie en is daarvoor met een Pavlik behandeld. <br />Al vanaf het moment dat zij kan lopen heb ik het gevoel dat haar heupjes nog niet goed zijn. Je ziet met het blote oog ook dat haar rechterbilplooi bijna een centimeter (!) naar onder staat. Ik werd elke keer het spreekwoordelijke bos in gestuurd, tot een paar maanden terug toen ik het wéér opnoemde bij het CB. We kregen een verwijzing naar de fysio. En over 1,5 week kunnen we een nieuwe foto in het ziekenhuis laten maken.</p><p>Maar sinds wij de oefeningen van de fysio doen valt mijn dochter steeds vaker. Ook vaker zomaar op straat en zegt dan vaak dat haar benen het niet meer doen of moe zijn. Ze valt tijdens rennen, maar “laat zich” ook gewoon vallen als ze gewoon staat. Dit gebeurde ook al voor de fysio behandelingen. En ik dacht eerst dat het aandacht vragen was…</p><p>En eerst had ze er geen pijn in dachten we, maar de laatste dagen gílt ze het uit van de pijn. Ze wijst naar haar heup, naar haar been en knie. Vanavond ook weer; ze zit op de bank en moet huilen. Ik vraag; “wat is er?” Zegt ze;” ik moet plassen!” Dus ik; “dan ga je toch?” Maar zegt zij; “Dat kan niet, ik kan niet lopen!”<br />Uiteindelijk naar de wc getild en gevraagd of ze ergens pijn heeft, waarna ze naar haar heupje wijst. </p><p>wat moet ik doen?</p><p>wie herkent dit?</p><p>groetjes </p><p> </p>