''spierpijn'' binnenkant bovenbeen

<p>Hallo Dames,</p><p>Inmiddels ben ik 31 weken zwanger en heb sinds een tijdje een soort spierpijn gevoel aan de binnenkant van me bovenbenen/voorkant heupen. Heel vreemd gezien ik niets geks heb gedaan voor zover ik me kan herinneren, maar het voelt aan alsof ik goed heb gesport. Herkent iemand dit?</p><p>Dit is mijn tweede zwangerschap en heb dit de eerste keer niet gehad. Ook heb ik nu al een aantal weken veel last van me onderrug. Dit lijkt de ene dag beter te gaan dan de andere.</p><p>Ik weet dat ik rustig aan zou moeten doen, maar het is zo moeilijk als je moet werken, een dochter van bijna 2 rond hebt rennen en je tuin praktisch een kinderboerderij is met honden, schapen, varkens, paarden.. Moeten toch verzorgd worden. En om dan nog maar niet te beginnen over het huishouden.</p><p>Ik doe echt me best om rust te nemen maar dit vind ik zo lastig! Ik weet ook niet of de klachten daar mee te maken hebben, misschien doe ik voor een hoog zwangere vrouw nog wat te veel. Maar me lichaam is het wel gewend, en ik probeer al een stuk minder te doen dan ik normaal zou doen..</p>

Het zou erop kunnen wijzen dat je bekken wat scheef staat. Ik heb daar helaas veel last van en dat voel ik in lies en bil/onderrug. Een goede bekkenfysio kan hem recht zetten en mogelijk ben je er dan vanaf. Ze kan ook tips geven hoe je toch kunt tillen of dingen doen, die het niet erger maken. Hier blijft hij helaas scheef schieten, dus ondanks een normaal actieve levensstijl en extra gesport in voorbereiding (want had dit de eerste keer ook), ben ik nu met 34 weken fysiek tot weinig meer in staat.

Ik heb dat ook gehad tijdens m'n 2e zwangerschap en ook ongeveer toen ik net zo ver als jou was. Had ook een dochtertje van bijna 2 rondrennen, werken, huishouden, dus ook lekker druk. Ik ben ervoor naar de fysio geweest omdat het bij mij soms zo erg was dat ik er amper nog op kon staan. Had met m'n bekken te maken, daar zat waarschijnlijk iets knel/scheef waardoor die spier pijn ging doen. Heb iets van 5 behandelingen gehad waarbij ze veel heeft gemasseerd en ik kreeg oefeningen mee. Ik merkte echt verschil en na die 5 behandelingen was het eigenlijk weg. 

Heel herkenbaar. Soort van je liezen zeker? Ik heb het ook. Soms dagen niet en bij veel lopen of intensief  iets gedaan te hebben, heb ik dit. 

Ook ik ken de klachten. Bijna 29 weken zwanger en van de week naar een bekken fysio gegaan. Ze kan niet direct alle pijn wegnemen, maar heeft wel goede tips en oefeningen om de pijn wat te verzachten. Wellicht de moeite waard om ook te proberen!

Terug
Bovenaan