'ingebakerde' baby van 14 weken verliest speen

<p>Hallo, </p><p>Onze zoon van 14 weken ligt in een puckababy, omdat hij zichzelf anders wakker slaat met zn maaiende armen. Hij heeft een erg grote zorgbehoefte en valt dan ook in slaap mn zn speen. Hij draait alleen erg veel met zn hoofd heen en weer waardoor zn speen achter zn deken of een stukje stof van zn puckababy blijft haken en er daardoor uitgaat.</p><p>Mees slaapt zonder problemen van 19.30 tot 01.30, maar daarna wordt hij telkens wakker als hij zn speen kwijt is. </p><p>Hij krijgt nog een nachtvoeding, maar daarom heen kunnen we nu dus telkens uit bed voor een speen... </p><p>Ik heb eerdere topics hierover doorgespit, maar omdat hij in zo'n zakje ligt kan hij niet zelf zn speen pakken. Meerdere spenen of een doekje eraan (die blijft haken door t draaien) helpen niet</p><p> iemand andere tips? Begin nu toch wel heeeel erg moe te worden.</p>

Ik denk dat je daar niet zoveel  aan kan doen
  Zn doekje is hartstikke gevaarlijk . En zelf een speentje pakken is met 14 weken ook al vrij vroeg .
Mijn zoontje van 20 weken had eerst geen behoefte snachts aan zn speen. En nu ineens komt die er zn 4 keer in de nacht om  soms meer soms minder. 
Is schijnbaar  een fase ofzo. Hij stopt niet met huilen tot die zn speen heeft en daarna is hij stil.
Meerdere mensen al gevraagd wat ik daar aan kan doen maar het is een fase dus ik denk zelf weinig

Onze dochter is ook 14 weken.  Ligt niet in ingebakerd zou nu gevaarlijk ook worden voor haar omdat ze aan t oefenen is met rollen. Ken t probleem van maaiende armpjes. 
maar heeft rond 2 uur ook haar tut nodig. Zij Kan deze echt niet zelf in doen. Dus vanwege de tut slaapt ze nog in een wiegje naast ons bed.. haha dan hoeft niemand eruit.  Gewoon hop tut erin.  En verder slapen. 

Hier kun helaas niet veel aan doen. Onze zoon is nu 6 maand en heeft het nog steeds. Hij probeert hem wel zelf in te doen maar dit lukt nog niet helemaal. 

thnx allemaal voor de reacties. Ik was er al bang voor dat je er vrij weinig aan kan doen, maar dacht wie weet ;) 
laten we hopen dat het een fase is. 

@noorasiem: ik denk dat het me nu ook pas opvalt, omdat Mees sinds een week op zn eigen kamer slaapt. Hiervoor hoefde ik ook alleen een soort "te hengelen" in de wieg ipv eruit. Voelt vanwege de kou ook extra vervelend ;) 
Maar we hebben hem naar zijn eigen kamer gedaan om te wennen. Hij past namelijk bijna niet meer in zn wieg en ledikant past niet naast ons bed. 

Hier kun je idd niks aan doen! 14 weken is echt nog vroeg om de speen zelf te pakken. Mijn zoontje nu ruim 6 maanden, kan hem overdag goed zelf in doen, na wat geplaar. Snachts kan hij dat echt nog niet en ook hier moeten we er dus verschillende keren uit om het speentje te geven. 

Wij kregen de tip om een speen te proberen voor 6+ maanden. Die zijn wat groter waardoor ze wat meer 'grip' hebben als ze erop zuigen. Hier hielp dat wel wat.

Terug
Bovenaan