'Mama, ik wil niet naar school'

<p>Elke ochtend bij het wakker worden zegt mijn dochter van 6 dit.</p><p>Radeloos word ik er van. Groep 3 is een lastige groep maar ik had verwacht dat het na een half jaar wel beter zou gaan. Maar helaas. Ze wordt gepest tijdens het overblijven; ze is al eens van school weg gelopen. Met de juf gepraat, met school gepraat. Nu mag ze overblijven bij groep 2 maar dat is natuurlijk geen oplossing. De school heeft geen pestprotocol en gebruikt de kanjertraining waarvan bewezen is dat het niet werkt.</p><p>Cognitief gaat het prima met haar. Ze leest goed, schrijft goed, rekent goed...  Maar ik wil graag dat ze weer vrolijk naar school gaat.</p>
 
Hoi wat erg voor je dochter. 
Even voor de duidelijkheid: de kanjertraining is juist een effectieve sociale vaardigheidsmethode. Door middel van onderzoek, wetenschappelijk onderbouwd. Dus de informatie dat kanjertraining bewezen niet helpt, klopt niet. 
Verder hoort de school wel een pestprotocol te hebben en moet er een plan op tafel komen om je dochter te helpen. Dring hier op aan. Wordt ze alleen gepest tijdens overblijven? Weet je welke kinderen dit doen? 
 
Niet leuk voor je dochter, ik zou de kinderen en de ouders van de pest koppen streng toespreken. Kinderen maken een eind aan hun leven als het pesten te ver gaat. Ik zou erop staan dat het school maatregelen neemt anders zou ik zelf maatregelen nemen.
 
Terug
Bovenaan