'S nachts vaak wakker :(

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Mijn zoontje is 15 augustus 1 jaar oud geworden. </p><p>Hij sliep altijd heel goed door in de nacht. Ook op vakantie deed hij het super. Het is nu een maand geleden dat wij terug zijn gekomen van vakantie. Helaas wordt meneer sinds terugkomst elke nacht zo'n 3-4 keer wakker :(</p><p>Ik heb alle geduld hoor en weet ook heus wel dat het over gaat, maar nu na een maand wil ik toch even naar wat tips vragen. </p><p>Nadat hij wakker wordt begint hij te jammeren. Wanneer ik niet naar hem toe ga, wordt dit huilen (heel lang huilen) en hier ben ik totaal niet van, dus ga eigenlijk altijd direct naar hem toe. Wat vinden jullie? Moet ik doorbijten en gewoon laten huilen?</p><p>Wat vervolgens het snelste werkt is borstvoeding geven, want dan slaapt hij weer na 10 min. Wanneer ik geen borstvoeding geef wordt hij helemaal wakker en wil het liefst op schoot blijven. Bij het in slaap wiegen, zeurt hij en gaat dus echt niet slapen zonder borstvoeding. Zou dit een gewenning zijn geworden binnen deze maand?</p><p> </p><p>Ik hoor graag jullie tips. Alvast bedankt!</p><p> </p><p>Ow ja, hij slaapt overdag trouwens 1 keer in de middag van 12 tot half 3. In de avond gaat hij om 8 uur slapen en is in de ochtend om 8 uur klaarwakker.</p>
 
Gewoon doen wat voor jou en hem ‘s nachts het gemakkelijkste is. Tussen de 1 jaar en 18 maanden schijnt bij heel veel kinderen een periode van slechter slapen aan te breken. Niks aan te veranderen ook, enkel uitzitten. Onze dreumes doet dit nu ook al een aantal maanden. (? verklaart ook mijn tijdstip nu)
soms helpt het hier om gewoon een speentje te geven maar vaak moeten we ook even wat melk halen voordat hij weer wil. Zelfs met melk kan het hier soms om onverklaarbare reden wel een paar uur duren voor hij de slaap weer kan vatten. 
Mocht borstvoeding werken en jullie beide na 10 min weer knock-out zijn, vooral doen zou ik zeggen. Het gaat vanzelf weer over. 
 
Hoi! Mijn dochter is nu 2 en slaapt pas sinds een maand of 3 door 
ze werd elke nacht wakker verschillende keren en de grootste fout die ik maakte was dat ik gaar ging voeden..
Je creeerd eigenlijk een soort honger bij ze die niet nodig is en daarnaast worden ze wakker en krijgen ze iets wat ze lekker vinden dus waarom niet wakker worden hihi 
Ik gaf geen borst maar fles en kon hierdoor dus heel goed afbouwen door er meer water in te doen dan fles voeding waardoor mijn dochter het eigenlijk al heel snel niet meer wilde 
dus hoe je dat moet doen met borst geen idee miss even het cb bellen hoe je dat kunt afbouwen 
 
 
Terug
Bovenaan