's Nachts veel wakker, tips?

<p>Goedemorgen,</p><p>Mijn zoontje is nu 4 maanden. Hij is geen hele vaste/goede slaper. Maar nu sinds een aantal dagen wordt hij overdag na een uur wakker en wil niet meer slapen. Dit vind ik op zich niet zo erg.. maar de nachten beginnen ook een drama te worden. Hij is een poosje ingebakerd geweest, maar gaf zelf aan dat hij hiermee klaar was.. Zonder pacco is het ook een maand goed gegaan. </p><p>Nu is het al een aantal nachten dat hij een x of 6 wakker word. We laten hem dan even mopperen, maar moeten uiteindelijk toch zijn tutje geven. Dan slaapt hij meestal meteen verder... <br />Kan dit met de sprong te maken hebben? Of is het een fase? Of moeten we hem gewoon laten huilen en wachten tot hij zelf weer in slaap valt? Of gewoon even volhouden en hopen dat hij uiteindelijk zelf zijn slaap weer gaat pakken? </p><p>Heel stom het is mijn 2e kindje, maar hij is zo anders dan mijn dochtertje ;) </p><p>Hebben jullie misschien tips voor me? Of zelf ervaringen.</p><p> </p>

Mijn zoon van 6 maanden heeft precies het zelfde! Ook heel vaak wakker snachts en gaat pas weer slapen als we ze speen geven.. het breekt je echt op.. ik lees graag mee als er ideeen zijn 

Oeh ja nog 'even' volhouden en dan heeft hij zich weer verder ontwikkeld ? is een sprong en slaapregressie met 4 maanden als het juist net lekker gaat. Lekker veel knuffelen en bij hem zijn, zodat hij de veiligheid ervaart om straks weer beter te gaan slapen. Succes! 

Onze dochter werd snacht super veel wakker soms wel 15-20 keer uiteindelijk te einde raad c.bbgebeld wat bleek ze kreeg te weinig voeding binnen. Als je der ziet zou je het niet zeggen haar voeding aangepast en nu komt ze nog maar zo een 2 x en soms niet . Misschien ligt het daar aan?

Bedankt voor jullie reacties! Dus gewoon even volhouden en tutje gaan geven? Haha ben altijd zo bang dat hij eraan gaat wennen dat we komen. Maar moet zeggen dat we niet meteen gaan.. Meestal naar 5 a 10 min.?
Voeding zal 't niet zijn, hij krijgt bijna maximale. Eet al fruit en groentehapje en 4 flessen van 200cc en bij de fles van 19:30 rijstebloem . ?

Hoi allemaal,
ik ben een mama van 2 dochtertjes, Sam en Liv. Mijn kinderen zijn ongelofelijke schatten, maar slapen is niet altijd hun leukste bezigheid geweest :). Mijn jongste had het zo erg dat ik bepaalde nachten eigenlijk niet sliep...iedereen weet dat je dit gewoonweg niet volhoudt. Ik heb ook een te week hart, als ze huilde stond ik daar, en in het begin kon ik ze nog gemakkelijk troosten en viel ze terug in slaap, maar algauw was ze het heel gewoon dat ik er ALTIJD stond en was het pas helemaal om zeep. Het was zelfs op een moment zo erg dat ik er volledig onderdoorging, vooral van vermoeidheid, maar ook omdat ik mezelf geen goede mama vond. Ik had gefaald. Ik heb heel wat forums afgeschuimd, verschillende keren bij de dokter geweest, voor haar en voor mezelf, maar wat me echt heeft geholpen was het Baby slaap geheimen boek voor vermoeide ouders (omschreef exact mijn probleem) van Susanne Willekes. Echt waar, dit boek heeft me echt geholpen. Ze vertelt trouwens vanuit haar eigen ervaringen, wat niet onbelangrijk is. Heb genoeg vriendinnen zonder kinderen die, wel heel lief, raad willen geven, maar dan zou ik hen liever op hun neus slaan en roepen "Jij hebt geen kinderen, dus zwijg" hihi. Heb hieronder een linkje gezet, zeker eens checken als je ten einde raad bent. Mijn Livje slaapt volledig door, zonder zeuren. 
Groetjes,
een uitgeslapen mama ;-)
http://www.paypro.nl/producten/Baby_Slaap_Geheimen_-_Oplossingen_voor_vermoeide_ouders/14579/71896

Terug
Bovenaan