'S nachts wakker worden en tussen ons komen liggen

Hallo

Ons dochter wordt sinds enige maanden 's nachts wakker en komt dan tussen ons liggen.
Vroeger sliep ze in en door zonder enige moeite. Bedje in, boekje lezen, oogjes toe en slapen tot ik ze wakker ging maken. Ze sliep door aan 9 weken, zalig.

Maar van de een op andere dag veranderde dit. Plots niet meer willen slapen, uit haar babybedje klimmen, ...

Op aanraden van een paar mensen hebben we haar babybedje omgeruild naar een groot bed. Leuk lampje gekocht die vlindertjes op het plafond tonen. Geen verbetering.

Ons ritueel: bad + pyjama aan + 2 boekjes lezen + naar de vlindertjes kijken en dan slapen.
Het inslapen lukt. Het blijven slapen/ liggen is iets anders. Het uur varieert, soms is ze wakker om 22u, soms veel later. Ik sluit wel haar deur, ik wil niet dat ze de trap af gaat als wij nog beneden zijn. Als wij gaan slapen doe ik de deur opnieuw open.

We hebben geprobeerd om de deur op slot te houden maar dan staat ze aan de deurklink te wrikkelen. Als ze open is komt ze tussen ons liggen. Geprobeerd met ze telkens opnieuw in bed te leggen maar is zo vermoeiend, zowel voor haar als voor ons ?

Iemand tips? Geven we te snel toe? We hebben een groot bed dus op zich slapen we allemaal wel goed. Maar toch...

Benieuwd naar jullie tips ?
 
Hallo Sanne!
Onze zoon is er ook zo 1. We hebben ongeveer hetzelfde ritueel. Wij hebben een traphekje dus hij kan niet veel meer dan of bij ons op de kamer of het bad laten lopen.
Onze vent roept ook zo rond 22 uur. Dan krijgt hij een bekertje water en slaapt weer verder. Heel soms hetzelfde rond 24 uur. Als hij midden in de nacht bij ons in bed komt dan wacht ik meestal tot hij weer slaapt en leg hem weer in zijn eigen bed.
En komt hij bijvoorbeeld rond half 7 (vanmorgen ook) dan laat ik hem lekker liggen. Samen even knuffelen en dan lekker aan de dag beginnen.
Succes!
 
Hallo Sanne!
Onze zoon is er ook zo 1. We hebben ongeveer hetzelfde ritueel. Wij hebben een traphekje dus hij kan niet veel meer dan of bij ons op de kamer of het bad laten lopen.
Onze vent roept ook zo rond 22 uur. Dan krijgt hij een bekertje water en slaapt weer verder. Heel soms hetzelfde rond 24 uur. Als hij midden in de nacht bij ons in bed komt dan wacht ik meestal tot hij weer slaapt en leg hem weer in zijn eigen bed.
En komt hij bijvoorbeeld rond half 7 (vanmorgen ook) dan laat ik hem lekker liggen. Samen even knuffelen en dan lekker aan de dag beginnen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan