08-04-09 12.21 JESSE geboren

heey,

hier even een verslag van mijn bevalling en de dagen er na.

we moesten ons woensdagochtend om 8 uur melden in het ziekenhuis, ondanks een geplande keizersnee was het toch wel weer spannend. hoe zou het deze keer verlopen...
na lang wachten werd ik om tien uur klaar gemaakt voor de o.k. en werd om elf uur eerst langs de uitslaap kamer gebracht voor het infuus enzo. daar kwam ik ondertussen de eerste dames al tegen die net een keizersnee hadden gehad. om 11.45 werd ik opgehaald voor de o.k. en om 12.05 had de gyn ( die moest eerst nog snel even een sigaretje roken..) het erna om mij te opereren. om 12.21 werd Jesse geboren met een geboorte gewicht van 3640 gram. toen ik hem voor het eerst zag schrok ik want hij lijkt precies op Elmar, echt als twee druppels water!!

Jesse ging met mijn vriend mee en werd lekker warm aangekleed, ondertussen werd ik weer dicht gehecht. en dan lig je daar op de operatie tafel...net moeder geworden maar je kindje is alweer weg. dat is en blijft gewoon een raar iets...
ondertussen had ik het met de gyn over waar we de lekkerste paaseieren konden kopen en wat de plannen waren met de paasdagen.
toen ik klaar was mocht ik nog een uurtje bivakeren op de uitslaapkamer en toen eindelijk weer naar de afdeling.

daar had Jesse zijn eerste flesje al gehad en lag lekker te slapen. we hebben de familie ingelicht, en mijn vriend is later naar huis gegaan om elmar op te halen. die vond het hele ziekenhuis gebeuren maar helemaal niets. hij heeft jesse een kusje gegeven en vond dat ik maar uit bed moest komen en mee moest gaan naar huis. helaas zat dat er nog niet helemaal in...
toen de verdoving uit was gewerkt had ik veel last van naweeen. om de twee, drie minuten en daarvoor kreeg ik gelukkig al snel een goede pijn stiller en toen was het allemaal goed te doen.

donderdag ochtend is de catheter eruit gehaald. maar toen ik voor de eerste keer op de po wou verloor ik ineens zoveel bloed dat ik er raar van werd. ik was onder de operatie ook al 1 liter bloed verloren dus ik stond ondertussen te duizelen op de benen. gelukkig is dat allemaal goed gekomen en slik ik nu alleen nu staal tabletten.
donderdagmiddag is de drain eruit gehaald (dat was geen pretje...) en savonds het infuus dus ik was weer helemaal mobiel.

vrijdagochtend lekker onder de douche gestaan en weer normale kleren aan. vaak even heen en weer de gang op gelopen om weer een beetje normaal in beweging te kunnen komen. smorgens mocht mijn kamergenoot naar huis (helaas....) maar toen had ik de hele kamer lekker voor mij alleen en das ook wel weer lekker. de gyn vond vrijdag dat ik er zo goed uit zag en dat alles goed ging dat ze zei dat ik zaterdagochtend naar huis mocht. altijd goed nieuws natuurlijk....

de eerst nacht heb ik haast niet kunnen slapen maar die andere twee nachten des te beter. Jesse werd na de laatste avond voeding opgehaald en smorgens om 6u weer gebracht. het voordeel van flesvoeding!! hij heeft alleen de laatste nacht bij mij geslapen en toen ook nog gelijk 6u achter elkaar door geslapen.

zaterdagochtend weer lekker thuis gekomen, smiddags was de kraamhulp er ook. een fantastische vrouw echt..wat hebben we het daar mee getroffen.
vanacht heeft jesse zich elke 3 uur gemeld dus we hebben een kort nachtje achter de rug. als we geluk hebben laat hij ons vanacht mischien iets langer slapen. ach het is ook de fles erin en hij slaapt weer verder. dus eigelijk hebben we geen klagen.
ik heb nog tot woensdag kraamhulp en daar gaan we ook echt van genieten.

ze hebben vandaag de hechtingen eruit gehaald dus nu kan ik zelf iets meer en makkelijker beginnen.
elmar vind het ondertussen helemaal geweldig dat hij een broertje heeft en wil overal mee helpen.

jesse wil graag weer wat te eten hebben dus ik ga hem halen.

voor iedereen die nog moet bevallen en dat zijn er nog wel wat...succes meiden.
en voor de rest..gefeliciteerd met jullie kleine. en geniet ervan op zn misnt net zoveel als ik doe.

zag trouwens dat er 8 april veel babys zijn geboren!!

gr. mama van elmar en jesse!!!!

Van harte gefeliciteerd met je zoontje!!!!!
Fijn dat alles goed is gegaan en dat je alweer lekker naar huis mocht.
Geniet nog lekker van je kraamweek en je mannen!

Liefs Patrice

Terug
Bovenaan