Ik werkte als kraamverzorgster en ben in heel veel gezinnen geweest waar er maar net 14/15 maanden tussen zat. Dit is erg vermoeiend. De oudste snapt er niks van, is vaak helemaal van slag, jaloers, hangerig enz. Je kan ze op die leeftijd ook nog helemaal niks uitleggen, want dat snappen ze nog niet. Nu heb ik het natuurlijk wel alleen in de kraamtijd meegemaakt. Ik weet niet hoe snel zo'n kindje went. En hoe snel je je ritme weer hebt gevonden.
Je moet even je draai vinden denk ik, maar die moest ik ook nu bij een vinden. Tja en het zal best een stuk drukker worden. De een kan net lopen en daar kan je achteraan gaan rennen, en een baby moet weer om de 3 uur gevoed worden.
Maar later zullen ze veel aan elkaar hebben, mits de karakters niet te veel botsen natuurlijk.
Alles heeft z'n voor en nadelen. En als het zover is zal het zich vast allemaal vanzelf wel wijzen. Even je draai vinden en dan zal het vast wel lopen.
ik heb altijd gezegd, de perfecte leeftijd tussen 2 kindjes: 4 jaar.
Maar mijn man is al wat ouder, dus zolang wil ik niet meer wachten.
Maar je kan toch niks plannen, het komt zoals het komt. Je kan wel een ideale leeftijd er tussen willen, maar het moet ook maar lukken.