1,5 jaar en geen groenten willen eten!

Hallo
Mijn dochter van anderhalf eet absoluut geen groente. Ze eet graag vlees, vis en spaghetti en dan houdt het op. Aardappelen wil ze niet, en alles dat groen is (incl wortel en bloemkool) raakt ze niet aan. Heel soms een erwt, dan zijn we al blij. We nemen nu af en toe onze toevlucht tot een spinazieburger, krijgt ze in ieder geval nog wat binnen.
Gisteren heb ik haar een quiche met mediterrane groenten gegeven en dat vindt ze lekker, maar hoeveel groenten er nou inzitten vraag ik me af. Soms pureer   ik groenten en doe ik ze als saus over de pasta maar dat werkt ook maar half.
Heeft iemand tips?

Groetjes
Jeanette

misschien een beetje tegen je pricipes maar misschien een keer potjes proberen?? Sam eet namelijk ook geen verse groente maar zo'n potje gaat er binnen 10 minuten in zijn geheel in hoor!

Gisteren hebben we hem aan tafel gezet met zijn eigen bordje en daar een prakkie spinazie en aardappels in gedaan..toen ging hij zelf eten met zijn eigen lepel en wij bij elke hap heel hard juichen en klappen..toen ging ie kokhalzen zo smerig vond ie t maar toch dooreten om het applaus te krijgen haha! misschien dus lekker zelf laten knoeien of toch die potjes..daar zit genoeg in qua vitaminen enzo dus hoef je niet bang te zijn dat je der tekort doet.

Groetjes Angela

Hoi Angela

We hebben alles al geprobeerd. Olvarit raakt ze niet meer aan (zelfs haar fav smaakje niet meer), zelf eten, voeren, knoeien, trucs, you name it. Het werkt niet. Ze raakt het niet aan. Ze eet gelukkig wel fruit, maar ze is erg klein en licht dus heeft ze ook niet zoveel reserve en wil ik wel dat ze alles binnenkrijgt dat ze nodig heeft. Nou ja, ze is vrolijk, en ontwikkelt zich goed dus misschien moet ik het maar aanzien. Het komt vast wel goed, maar ja.

Groetjes
Jeanette

hoi Jeanette,

Heel toevallig, maar sinds een paar dagen weigert sam ook om groente te eten haha..gisteren heeft ie eindelijk weer eens een paar happen gegeten maar de rest kon zo de vuilnisbak in..ipv dat had ik hem nog een groot danoontje gegeven zodat ie niet met lege maag naar bed ging maar het zal dus wel een fase zijn denk ik..Hij eet wel yoghurt, stukjes brood (wel van mijn brood anders moet ie niet ) danoontje, fruit...maar dat hartige moet hij nu even niet lijkt wel.

Ik denk ook dat die kids niets tekort komen qua voeding want als ze echt honger zouden hebben komen ze wel zeuren denk ik..

Hopen dat onze hummels snel weer uit de fase zijn ;) Want is ook zonde wat er af en toe in de prullenbak belandt.

gr angela

Hoi dames,

Floor is inmiddels 18 maanden en eet ook al een aantal weken heel slecht en wisselvallig. Ben woensdag op het CB geweest en daar werd verteld dat dat bij de leeftijd hoort en dat ze momenteel ook veel minder energie nodig hebben omdat ze minder hard groeien.
Ik maak me ook wel een beetje zorgen dat ze evt. te weinig groenten binnenkrijgt. Maar nou heb ik laatst bij de AH pakjes drinken van zonnatura gekocht (met kikker erop) waar sap in zit van 1 stuk fruit en 1 stuk groente. Ik vond het erg lekker en Floor ook, dus die geef ik haar nu af en toe (niet elke dag). Dan krijgt ze toch op die manier groente binnen. Ze hebben deze pakjes overigens niet bij elke AH, en bij de Super de Boer ben ik ze ook nog niet tegengekomen.
Wat ik af en toe ook doe is de groente en vlees (want stukjes vlees eet ze ook niet) samen met de saus pureren en dat door de rijst of pasta. Werkt niet altijd, maar als ze het dan wel een keer eet ben ik weer tevreden.

Groetjes Janneke

Wij zijn met 3.5 maand begonnen met bijvoeding vanwege reflisx, Ella wou toen geen vers fruit, hele drama,s hadden we dus over op potjes, avondeten wou ze ook niet ... dus ook over op potjes... maar daar luste ze hooguit de bruine bonen met appels van...
Nu is ze 20 maand, en begint nu heel enkel keer iets te eten, we hebben van alles geprobreerd, dietiste van het ziekenhuis is er mee bezig geweest ook omdat haar groei niet optimaal is, en gezondheid ook niet... nu mogen we 11 Juni eindelijk naar de kno-arts.
Maar goed wat ik echt heb moeten leren is laat het gaan,   bied aan wat jullie eten en willen ze niet jammer dan... Ella leeft op brood en fruit, krijgt dit savonds NIET als vervanging... maar gewoon haar yoghurt na ook al heeft ze niks gegeten.
We zijn er nog weinig mee opgeschoten, ja ze lust nu bami van de chinees, rode kool en krieltjes maar dat was het dan ook wel...
Maar het allerbelangrijkste is dat we de strijd kwijt zijn, het gehuil alleen als ik aan het koken ging, bij het zien van avondeten raakte ze al in paniek, hier maar ook ergens anders... bij haar heeft het een oorzaak.. bij velen is het een fase... maar het belangrijkste is gewoon aan blijven bieden en verder niets laten merken...
Ook betrekken in het maken, benoemen en dergelijk kan voor sommige kindjes interresant zijn... succes ermee

sinds rico oor ontsteking heeft gehad is het hier ook drama.
Wel wil rico af en toe de groente van onze bord af jatten
Als we hem iets geven uit zijn schaaltje draait ie zn hoofd om
en dan staat ie naast ons met eten en dan gaat van onze bord
de ene na de andere wortel bij hem naar binnen.
Hij moet en zal dat gene krijgen wat wij hebben.

liefs christa

Terug
Bovenaan