1,5 week minder ver zwanger dan ik zeker dacht te weten

Ik ben vandaag bij de echoscopist geweest voor een eerste echo die ze tegenwoordig al wat eerder doen dan destijds bij mijn eerste kindje. Daar kreeg ik pas met 10 weken een echo en nu met 7,5 week. Eigenlijk doen ze met 8 weken, maar omdat het zo voor de kerst is mocht ik nu al. Het goede nieuws is dat er een hartje klopte. Maar ik blijk pas 6 weken zwanger, dus bijna anderhalve week minder ver dan ik dacht. Dit terwijl ik heel regelmatig ongesteld ben geweest en ik na mijn verwachte ei-sprongdatum ook geen seks meer heb gehad. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 2 november en heb een cyclus van 27 dagen. Het rare was toen ik de 27e dag niet ongesteld was geworden dat de test toen negatief was. Drie dagen later was deze pas positief, dus dat strookt wel (al is het niet 1,5 week). Daarnaast was ik bij de zwangerschap van mijn dochter bij 7 weken misselijk terwijl ik nu niet misselijk ben. Maar als ik pas 6 weken ben dan zou dat het ook kunnen verklaren. De echoscopist vertelde dat de innesteling heel lang geduurd kan hebben. Ze heeft me wel gerustgesteld dat het vaker voorkomt en ik mag over twee weken terug komen voor een nieuwe echo. Maar toch ben ik nu erg onzeker geworden. Wie heeft dit ook gehad en bleek uiteindelijk alles goed? Gelukkig was er wel een kloppend hartje. <b></b><i></i><u></u>

Hallo,

Hier ook het zelfde meegemaakt. Ik was volgens mijn eigen berekening ook verder en zelfs op de dag dat mijn menstruatie moest beginnen testte ik positief met een goedkope test. Bij de eerste controle was het vruchtje 2 weken en 2 dagen minder ver als zelf berekend. Op dat moment toen de verloskundige dit verteld was ik helemaal geslagen en dacht dat het mis zou gaan. Verloskundige heeft ons toen ook uitgelegd dat de innesteling langer kan hebben geduurd of dat er iets mis was met het vruchtje en dat het daarom kleiner was als moest. Nu heb ik toen alleen maar het laatste opgeslagen. Hierdoor heb ik echt een vervelende week gehad.

Bij de tweede controle een week later was het vruchtje ook een week gegroeid en bij de 3de en 4de week ook iedere keer een week gegroeid. Dus alles gaat goed en baby is altijd erg actief tijdens een echo nu zitten we in de 13de zwangerschapsweek voor mijn gevoel is het gevaar nu zeker wel geweken. En je moet niet vergeten, als ze het vruchtje meten kan een millimeter al 2 dagen verschil opleveren. En de baby's hebben nu de ruimte dus kunnen zo liggen dat niet alles goed in beeld is.

Veel succes met de echo. Hoop echt dat alles goed is gegroeid.

Terug
Bovenaan