1,5 week na miskraam eiersprong?

<p>Beste leden,</p><p>op 1 december 2021 heb ik een miskraam gehad met 8 weken en heb ook het vruchtje gezien. Na een week was het bloeden zowat gestopt en was ik pijn vrij. 1,5 week na de miskraam hebben ik en mijn partner seks gehad. Een paar dagen later kreeg ik veel onderbuikpijn en onderrugpijn. Het voelde als heftige menstruatie steken. <br /><br /></p><p>Vervolgens heb ik een zwangerschaps test gedaan en deze was nog licht positief. Ik heb begrepen dat het komt door de HCG die nog aanwezig was. De huisarts heeft me doorgewezen naar het ziekenhuis om een echo te maken ivm achtergebleven weefsel. Daar was een klein wit bolletje op te zien. Volgens de dokter was het of vocht of nog een restje van de miskraam. Ook was er te zien dat ik nog geen eiersprong ging hebben omdat de blaasjes nog klein waren.</p><p> </p><p>Een dag later weer getest en mijn zwangerschaps test was negatief. Morgen moet ik weer terug om nog een echo te maken en wellicht het (weefsel) weg te laten halen.</p><p>Wij willen graag opnieuw zwanger worden en ik vraag me sterk af of het geen nieuwe zwangerschap is. Misschien is er nog niet voldoende HCG aanwezig om het te kunnen zien op een zw test.</p><p>Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Dat je de eiersprong na 1,5 week na de miskraam al kwam? Mijn cyclus weet ik niet omdat ik direct na het stoppen met de pil zwanger ben geraakt zonder menstruatie tussendoor.<br /><br /></p><p>Ik bloed dus niet, heb last van meer afscheiding die wat slijmerig is en (banden) pijn. Zo voelde het ook toen ik zwanger was de eerste keer.</p><p>Alvast bedankt voor het meelezen!!</p>

Als er nog restweefsel aanwezig is kan dat zorgen voor een klein beetje zwangerschapshormoon waardoor je nog een tijdje klachten kan houden. Anderhalve week na een miskraam (ik neem aan na het moment dat je het vruchtje verloren bent) een eisprong hebben zou vrij snel zijn, maar zeker niet onmogelijk. Het lijkt me alleen in combinatie met de positieve test die inmiddels weer negatief is en het beeld op de echo waarschijnlijker dat je miskraam helaas niet volledig was, en in dat geval wordt het wel minder waarschijnlijk dat je alweer een eisprong gehad hebt (en dus opnieuw zwanger kan zijn).
Na een miskraam kan je lijf sowieso nog een tijdje ontregelt zijn (ook als er geen restweefsel is) waardoor je nog allerlei gekke kwaaltjes kan ervaren. Misschien is meer afscheiding ook wel normaal voor jouw cyclus zonder pil.
Hoe dan ook, als je twijfelt om weefsel weg te laten halen omdat je denkt dat het misschien een nieuwe zwangerschap is, dan zou ik het (zolang je geen koorts krijgt) nog even aanzien of er misschien toch nog een positieve test aan zit te komen. Mogelijk lost je lijf eventueel restweefsel ook nog vanzelf op, maar je moet je er (tenzij er medische spoed ontstaat, bijvoorbeeld door infectie) ook goed bij voelen om zo'n behandeling te ondergaan. Daar heb je sowieso bedenktijd voor. 

Bij de volgende controle echo zou ik ook zeker vragen stellen over wat ze dan precies zien waardoor ze denken dat het restweefsel is en of het niet een evt nieuwe zwangerschap kan zijn. Hopelijk ben je snel opnieuw zwanger van een kindje dat wel blijft zitten!

Hallo, ik ben direct na mijn miskraam zwanger geraakt en dat was ongeveer twee weken na de vroege miskraam. Ik had na twee weken een ovulatie. 1.5 week lijkt mij wel snel, maar dat is niet onmogelijk.

Ik ben ook 10 dagen na mijn vmk weer zwanger geraakt. Had een positieve test, spijtig genoeg was deze na 2 dagen weer negatief en werd ik eerder dan normaal (op dag25 ipv 31) ongesteld. Een tweede vmk dus. Het kan dus zeker. Spannend, succes!

Terug
Bovenaan