<p>Beste leden,</p><p>op 1 december 2021 heb ik een miskraam gehad met 8 weken en heb ook het vruchtje gezien. Na een week was het bloeden zowat gestopt en was ik pijn vrij. 1,5 week na de miskraam hebben ik en mijn partner seks gehad. Een paar dagen later kreeg ik veel onderbuikpijn en onderrugpijn. Het voelde als heftige menstruatie steken. <br /><br /></p><p>Vervolgens heb ik een zwangerschaps test gedaan en deze was nog licht positief. Ik heb begrepen dat het komt door de HCG die nog aanwezig was. De huisarts heeft me doorgewezen naar het ziekenhuis om een echo te maken ivm achtergebleven weefsel. Daar was een klein wit bolletje op te zien. Volgens de dokter was het of vocht of nog een restje van de miskraam. Ook was er te zien dat ik nog geen eiersprong ging hebben omdat de blaasjes nog klein waren.</p><p> </p><p>Een dag later weer getest en mijn zwangerschaps test was negatief. Morgen moet ik weer terug om nog een echo te maken en wellicht het (weefsel) weg te laten halen.</p><p>Wij willen graag opnieuw zwanger worden en ik vraag me sterk af of het geen nieuwe zwangerschap is. Misschien is er nog niet voldoende HCG aanwezig om het te kunnen zien op een zw test.</p><p>Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Dat je de eiersprong na 1,5 week na de miskraam al kwam? Mijn cyclus weet ik niet omdat ik direct na het stoppen met de pil zwanger ben geraakt zonder menstruatie tussendoor.<br /><br /></p><p>Ik bloed dus niet, heb last van meer afscheiding die wat slijmerig is en (banden) pijn. Zo voelde het ook toen ik zwanger was de eerste keer.</p><p>Alvast bedankt voor het meelezen!!</p>