1 bal

Hoi allemaal,

Mijn vriend is pas op zijn 13e geopereerd omdat er 1 bal niet was ingedaald. Daarom gaan we er ook vanuit dat het misschien allemaal wat langer zal duren voordat we zwanger zijn. Nu is mijn vraag: zouden we hiervoor contact op moeten nemen met de huisarts (bespreken dat we bezig zijn met zwanger worden), of wachten tot we een jaar bezig zijn (mochten we niet zwanger raken) en dan pas naar de huisarts?
Vroeg me namelijk af of het misschien verstandig is om dit nu alvast aan te kaarten bij de huisarts? We zitten nu in ronde 4 en zijn dus nog helemaal niet zo lang bezig.

Gr. Sam

Hoi Sam,
Als jullie je zorgen maken om verminderde vruchtbaarheid  door deze operatie  zal ik gewoon contact opnemen met de huisarts. Wij hebben dit na een half jaar proberen ook gedaan en bij mijn man bleek het idd niet oke. Sinds vorige week lopen we bij de gynaecoloog om te kijken of er bij mij nog iets aan de hand is, en dan wordt besloten of het IUI of IVF gaat worden bij ons. Zo'n operatie betekent niet automatisch dat er iets  mis zal zijn, maar er is wel een verhoogd risico op verminderde vruchtbaarheid. Ik ben achteraf blij dat we niet een jaar hebben gewacht en daarmee onnodig tijd verspild hebben.

Groetjes,
Judith

Hoi Judith,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we het inderdaad een half jaar aankijken (mocht het niet lukken) en dan toch naar de huisarts gaan. Heel veel succes met jouw onderzoeken en hopelijk snel zwanger!!

Gr. Sam

Hoi,

Ik zou ook gewoon nu naar de huisarts gaan, waarom wachten tot je een jaar verder bent. Misschien kan de huisarts je in ieder geval een beetje geruststellen.. Maar je kunt t er gewoon over hebben zou ik zeggen!

Succes!
Anne

Hoi Dames,

Mijn vriend had vroeger als kind ook niet ingedaalde ballen.
Nu hebben we besloten dat we als we in februari nog niet zwanger zijn naar de HA gaan.
Want dan zijn we een half jaar bezig.
Je kan wel al gelijk gaan maar een ha zal je dan sneller serieus nemen omdat je dan al even bezig bent. je hebt het dan in ieder geval geprobeerd.
Natuurlijk hoop ik en alle andere die in deze situatie zitten dat het wel van zelf lukt.
Dus je hebt gelijk bij een half jaar gewoon gaan.

Liefs An

hoi hoi
mijn man heeft ook maar een bal maar ondertussen hebben we al 5 kids en zijn bezig voor de zesde.we waren er ook wel bang voor in het begin maar met een bal kan er gelukkig nog een hoop gebeuren.ik wens je heel veel succes verder en hopen dat je snel zwanger raakt.
liefs sil

Hoi Sam,

Mijn vriend heeft ook maar 1 bal ( is ook nooit ingedaald) maar is er nooit aan geopereerd.
Wij zijn nu 9 maanden bezig en zijn 2 maanden geleden naar de huisarts gegaan.
Mijn vriend heeft een sperma onderzoek gehad. En die was helaas negatief.
We worden nu door verwezen naar de gyn.
Als jullie willen mogen jullie nu al naar de huisarts hoor. Ondanks dat jullie nog niet zo heel lang bezig zijn.

Liefs Inge

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Weet inderdaad nog niet zo goed wat we moeten gaan doen. Eerst nog maar even laten bezinken denk ik (ben deze week nl ong geworden). Denk dat we de volgende ronde nog afwachten en dan toch een bezoek aan de ha gaan brengen. Gelukkig hebben we een schat van 'n huisarts dus daar zien we niet tegenop. Maar voor alsnog hopen we er natuurlijk op dat het toch gaat lukken. Goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen! Jullie ook allemaal heel veel succes en zal jullie verhalen blijven volgen!

Liefs Sam

Terug
Bovenaan