1 borst aanbieden ivm teveel melk?

<p>Wie van jullie is overgegaan van 2 borsten per keer aanbieden naar 1 borst per keer?</p><p>sinds vandaag ben ik dit gaan doen omdat ik elke keer zoveel melk heb en mijn meisje zich verslikt door de hoeveelheid melk en doordat het eruit spuit. </p><p>Nu hoor ik diverse verhalen over het aanbieden van 1 borst per keer. Wat zijn jullie ervaringen? Groetjes Kim</p>
 
Ja ik doe het al een poos, mijn dochter is 11 weken oud. Mede op advies van de lactatiekundige overgegaan naar 1 borst, en dat bevalt helemaal prima. Ze is na de voeding helemaal verzadigd en de schijven in mijn borst zijn minder pijnlijk. Dus bevalt heel goed! 
 
Ja ik had daar wel last van in het begin, was echt een opluchting als de volgende voeding was. Maar heb niet gekolfd om de druk eraf te halen, omdat ik had gehoord dat de borst dan gewend bleef aan het vele melk. En het was meer heel vervelend dan pijnlijk. Het duurde een aantal dagen, maar uiteindelijk begrepen mijn borsten het wel en werd de druk een stuk minder. Ik had ook het gevoel dat mijn toeschietreflex minder heftig voor haar was dan voorheen, daar had ze eerst echt moeite mee eerst.  
 
Heb ik ook gedaan en doe t nu nog.  Bied alleen de tweede aan als ik merk dat de andere te leeg is en zij meer wilt.  T is wel even door zetten want de er komt dan even meer spanning op te staan. Tip om tussen door de borst te koelen die niet aan de beurt is. En als t niet anders kan de harde plekken uit te masseren tijdens kolven. Succes en sterkte. Mijne zaten bijna in je gezicht. En laat je kindje tegen de zwaarte krachy in drinken dan verslikt hij/zij minder snel
 
Terug
Bovenaan