1 borst per keer

Ik geef nu 11 weken borstvoeding en heb eigenlijk vanaf het begin al heel veel voeding. Mijn dochtertje verslikt zich regelmatig omdat het zo snel gaat vooral in het begin. Nu geef ik op advies van het CB 2 borsten per keer maar omdat ze zo veel spuugt en volgens mij niet stopt wanneer ze genoeg heeft, wil ik gaan proberen om 1 borst per keer te geven. Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groetjes, Nathalie
 
Hoi Nathalie,

Ik geef ook nog steeds bv, en ik had ook in het begin veels te veel voeding tot bijna borstontsteking toe. Mijn zoontje kreeg toen ook veels te makkelijk voeding naar binnen en daar verslikte hij zich in. Ik gaf eerst ook een borst, maar niet lang daarna ook 2. Dan kon hij de ene leegdrinken en bij de ander nog een beetje zodat bij de volgende voeding die borst niet meer helemaal vol zat en dit ging eigenlijk heel goed. Hij spuugde ook veel, maar dat kwam ook omdat hij teveel voeding binnen kreeg, maar eigenlijk is dit vanzelf beter gegaan. Af en toe heeft hij het nog steeds. Je moet haar wel tussen de ene en de andere borst haar even rust geven zodat ze nog even een boertje ofzo kan laten.
Eventueel kan je ook de eerste druk weghalen door een beetje af te kolven.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
Tessa
 
Hoi

Ik moest vanaf het begin 1 borst per keer doen. Had ook teveel voeding maar dat moet zich dan regelen naar het kind zijn behoeftes. Je moet in elk geval niet tussendoor ook nog eens gaan kolven want dan maak je steeds teveel aan. Wel kun je tijdens de voeding wat meer achterover gaan zitten of zelfs gaan liggen. Dan komt de voeding er minder snel uit en zal de kleine zich minder snel verslikken.
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu 1 dag uitgeprobeerd om 1 borst te geven en dat bevalt eigenlijk prima. Kim spuugt noauwelijks, ze is voldaan  en ik heb geen constante druk meer op mijn borsten. Ze werden denk ik nooit echt helemaal leeg gedronken. Mijn zorg echter is dat ik heb gehoord dat je 2 borsten per keer moet doen omdat anders je productie achteruit gaat. Matthea, doe jij nog steeds 1 borst per keer geven? En je hebt nog steeds genoeg voeding?
 
Hoi

Onze dochter is nu 3 maand en ik heb nog steeds genoeg voeding. Ik heb wel eens een regeldag gehad dat ik even weer meer moest aanmaken omdat zij meer dronk maar dat is normaal. Ze drinkt met 1 borst tegelijkertijd inderdaad de borst beter leeg en dan krijgen ze ook de achtermelk die zo nodig is. Wel wil ik zelf nu gaan afbouwen omdat ik over een maand weer moet werken en ik het kolven enzo niet echt zie zitten op het werk. Ook denk ik dat stress niet echt goed is voor de produktie en ik heb een behoorlijke stressbaan. Ik merk nu wel dat als ik moe ben of gestrest, ik minder voeding heb, maar niet te weinig. Ben nu helemaal afgestemd op onze dochter!
 
Ik hou dit voorlopig vol want het bevalt me echt goed. Dit had ik eerder moeten doen! Ik ben wel van plan om zo lang mogelijk (tot een maand of 9) borstvoeding te geven en moet over 2 weken werken en dus ook kolven. Ik heb een elketrische van Medela en daarmee gaat het perfect. Met tien minuten ben ik klaar. Het klopt wel dat je niet teveel stress moet hebben met borstvoeding dus misschien niet zo'n slechte keus van je om af te bouwen, matthea. Succes.
 
Hoi Nathalie

Het blijft moeilijk om te gaan afbouwen met de borstvoeding. Dit vind ik vooral moeilijk omdat je bijna een schuldgevoel aangepraat krijgt omdat de borstvoeding zo goed zou zijn. Het is ook wel goed maar flesvoeding is ook prima. Wel vervelend dat ik me zo laat opjutten door iedereen. Eigenlijk hoop ik dat morgen mijn borstvoeding op is. Dan kan ik niet anders dan de fles geven! Geef nu in elk geval de fles om half 7 s'avonds. De voeding om 22.30 uur krijgt ze afgekolfde borstvoeding zoveel als ik er in 1 keer uit krijg. De rest geeft ik ook poedermelk. Ik ga niet meer moeilijk doen om er genoeg uit te krijgen. Ik heb namelijk altijd veel minder als ik kolf dan dat zij zelf drinkt.
Jij succes met de borstvoeding!
 
Terug
Bovenaan