1 borst voeding geven

Ik geef met 1 borst voeding omdat mijn andere borst een ingetrokken tepel heeft die mijn baby echt niet wil! We hebben echt alles geprobeerd tot deskundige aan toe. Het was echt frustrerend, dus hierover heen opmerkingen of tips, ik heb echt alles al aangehoord en gedaan!
Ik loop ook met 1 grote en 1 kleine borst, geen gezicht, maar ja....
Nu is mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft?
Tot nu toe gaat alles prima en heb een gezonde zoon van ruim 13 pond en net 2 maanden oud. Dus dat is het probleem niet.
Ik ben alleen bang dat het binnenkort niet meer genoeg is voor hem.
Heeft iemand tips of moet ik toch overgaan op de fles, wat ik eigenlijk pas wil doen na 6 maanden.

Alle tips zijn welkom....

groetjes, Patricia

Hoi Patricia,

Ook met één borst is het prima mogelijk om je kindje volledig te blijven voeden Al voed je met één borst, het vraag- en aanbodprincipe blijft;    de hoeveelheid melk die uit de borst wordt gehaald, wordt er ook weer aangemaakt. Wellicht kun je uit de voeten met deze informatie die op www.borstvoeding.com te vinden is: Bv.com-Borstvoeding 1 borst. Mocht dit artikel toch nog vragen oproepen, reageer dan gerust!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hai Patricia,

Goed van je dat je nog steeds doorzet, terwijl de weg tot nu toe niet makkelijk is geweest! Mijn complimenten.

Ik heb geen ervaring met het voeden met één borst, maar al wel ervaringsverhalen over gelezen. Tuurlijk kan dat en hoef je niet over op de fles. Eigenlijk kan je het een beetje vergelijken met een tweeling voeden, die hebben elk ook één borst om groot op te worden. Regeldagen zijn regeldagen... je hebt dan ongeveer twee keer zo vaak je zoon aan de borst en zo wordt de productie in die borst opgehoogd.

Borstvoeden kan op zoveel verschillende manieren... puur op één borst kan ook! Mocht je ergens tegenaan lopen, kom dan eens op www.borstvoedingsforum.nl kijken. Je vindt daar veel herkenning en de vrijwilligers van VBN en LLL lezen en antwoorden daar ook.

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere   (borstvoedende) ouders doe ik bij   http://www.borstvoeden.net

je borst past zich vanzelf aan, vraag en aanbod.
hardstikke goed hoor dat je zo doorzet, misschien moet je wat vaker voeden maar het zal zeker goedkomen.
een tweeling kun je tenslotte zelf voeden.
succes ermee groetjes Martine

Hoi,
Ja ik heb ook bv gegeven met 1 borst! Precies hetzelfde verhaal als jij eigenlijk; een ingetrokken tepel waarmee het echt niet lukte.
Mijn dochter deed het ook prima op 1 borst en zat zelfs al binnen 4 dagen terug op haar geboortegewicht.
Idd heb je een grote en een kleine borst. Ik kolfde de slechte borst ook wel af na elke voeding, waardoor het verschil niet zo groot was.
Na negen weken ging het mij zo tegen staan; voeden, kolven, vervolgens weer voeden en kolven, dat ik ben gaan afbouwen. Ik kreeg ook een erg pijnlijke borst en in de andere een borstontsteking, vervolgens weer spruw aan de voedende borst.
Maar het kan zeker. Je ene borst vangt gewoon op wat je andere weg laat, zeg maar.
Heel knap dat je het volhoudt. Ga zo door!
Groetjes Sil

Hoi,

Ik ben nieuw hier en was even aan het neuzen en zag jow topic!
Ik heb een zoon van 5 maanden en geef ook al 5 maanden volledige bv met 1 borst!
Ik kolf het af omdat onze zoon een schisis (hazenlip) heeft.
Het gaat nog steeds hartstikke goed. Hij lust aardig wat, 4 x 250 cc!

Dus het kan wel hoor!

Keep up the good work!

Groetjes!

Terug
Bovenaan