1 bv moment afbouwen met maaltijd

<p>Hoi, </p><p>Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van moeders die borstvoeding zijn gaan afbouwen met een maaltijd. </p><p>Ik geef nu 6 maand volledig bv. Onze dame krijgt al wel 2 maand oefenhapjes (groente, fruit, brood), maar zit nog op 5 bv momenten op een dag. Ik wil nu langzaam 1 voeding vervangen door een ‘maaltijd’ (fruit, groente of brood). Dacht aan de middag omdat ik dan het minste kolf (op werk). </p><p>Vragen die ik heb:</p><p>- Hoe hebben jullie dit aangepakt? </p><p>- Gaven jullie aan de opvang nog wel melk mee? Of lieten jullie de maaltijd  eventueel aanvullen met kunstvoeding (heb ik nog niet eerder gegeven) of water (ook nog niet geprobeerd). </p><p>- Is het misschien beter om de ochtend voeding te laten vervallen (rond 10 a 11 uur) ivm fruit moment op de opvang?</p><p>- Hoe snel hebben jullie de andere bv overdag daarna afgebouwd met een maaltijd? </p><p>Ik ga het sowieso ook nog even overleggen met de kinderopvang, maar ben benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt. Vind het best lastig omdat ik veel verschillende adviezen lees, en wil haar niet tekort doen, maar het gekolf ook wel een x zat...</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Gr. Marleen</p><p> </p><p> </p>
 
Ik heb een voeding laten vallen met zo'n 7 maanden en dat is nu een tussendoortje geworden. Mijn dochter is nu 8,5 maand en ik zit nog op 3x bv per dag. Ochtend, tussen de middag en avond voordat ze naar bed gaat. 
Ik denk dat het wel slim is om haar eerst water te leren drinken voordat je een voeding eraf haalt. Dan kun je haar namelijk op dat moment iets te eten en water geven. Of je vervangt het door fruit, daar zit natuurlijk ook vocht in. Na een paar dagen zal je dochtertje tijdens de overige voedingsmomenten waarschijnlijk meer bij jou gaan drinken om toch genoeg binnen te krijgen. 
 
 
Terug
Bovenaan