<p>Hoi, </p><p>Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van moeders die borstvoeding zijn gaan afbouwen met een maaltijd. </p><p>Ik geef nu 6 maand volledig bv. Onze dame krijgt al wel 2 maand oefenhapjes (groente, fruit, brood), maar zit nog op 5 bv momenten op een dag. Ik wil nu langzaam 1 voeding vervangen door een ‘maaltijd’ (fruit, groente of brood). Dacht aan de middag omdat ik dan het minste kolf (op werk). </p><p>Vragen die ik heb:</p><p>- Hoe hebben jullie dit aangepakt? </p><p>- Gaven jullie aan de opvang nog wel melk mee? Of lieten jullie de maaltijd eventueel aanvullen met kunstvoeding (heb ik nog niet eerder gegeven) of water (ook nog niet geprobeerd). </p><p>- Is het misschien beter om de ochtend voeding te laten vervallen (rond 10 a 11 uur) ivm fruit moment op de opvang?</p><p>- Hoe snel hebben jullie de andere bv overdag daarna afgebouwd met een maaltijd? </p><p>Ik ga het sowieso ook nog even overleggen met de kinderopvang, maar ben benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt. Vind het best lastig omdat ik veel verschillende adviezen lees, en wil haar niet tekort doen, maar het gekolf ook wel een x zat...</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Gr. Marleen</p><p> </p><p> </p>