1 cyclus slaapjes

<p>hoihoi </p><p>Ik heb een zoontje van 4.5 maand die de eerste maanden lekker van voeding tot voeding sliep. Uiteraard word dit minder maar nu slaapt hij al bijna 2 maanden alle slaapjes 45 min met af en toe een uitschieter naar 1.5 uur.. Hij zit nu op 4 slaapjes per dag wat hartstikke goed is maar het slaapje einde middag pakt hij altijd 1.5 uur terwijl dat eigenlijk naar begin de middag zou moeten. Moet ik hierheen sturen en hem zelf weer wakker maken einde middag in de hoop dat hij die uurtjes ergens anders gaat pakken of komt dit vanzelf. Hij komt aan zijn uurtjes slaap dat is het probleem niet maar ik heb het gevoel dat het 'ritme niet helemaal klopt zo.. 45 min is ook zo kort. Je komt zelf aan weinig toe haha laten liggen in bed werkt niet. Hij slaapt niet verder ook  niet na een speentje. Mama's die het bekend voorkomt? </p>

Ja.... exact zelfde probleem. Overdag nooit langer dan 45minuten slaapjes. Nooit geweten hoeveel huishouden+telefoontjes en dingen regelen je kunt binnen 3 kwartier ?

mijn zoontje is nu 6 maanden en slaapt sinds kort wel heel stabiel de hele avond vanaf 20.00u en rond 13.00u slaapt hij 1,5-2 uur. Mijn conclusie: een ritme valt niet te sturen. Heb t ook vaak geprobeerd om wakker te maken, langer wakker houden, slaapjes verschuiven enzo. Werkt averechts. In de loop der tijd regelt het zich vanzelf

Haha ja het is bizar wat een mens kan in 3 kwartier!! Ik had wel gehoord dat het vaker voorkwam inderdaad en bij het cb zeiden ze het ook maar ik vroeg me af of ik daar iets in moest sturen. Voor savonds wil ik nu wel graag dat hij rond 20:00 Lekker in bed ligt voor de nacht en dat gaat ook prima. Liet jij je kindje wel nog even liggen Na die 3 kwartier in de hoop dat hij verder sliep of haalde je hem er wel gelijk uit. Je kan ook zo slecht even weg want je komt soms snel op een slaapje extra uit. Hij hoeft ook niet alles 2 uur te slapen maar zomaar 1 slaap je 1.5 uur zou al fijn zijn. Ze trekken gewoon hun eigen plan 

Heel herkenbaar! Mijn zoontje ging bij 8 maanden van 4 x 45 min opeens naar drie keer 1,5 uur. Nu met 10 maanden 2 slaapjes van 1,5 en heel soms 2,15 uur! Gebeurde echt uit het niets dat langer slapen! 

Ja ik laat hem altijd even liggen. Verder slapen lukte me nooit, niet met speen en zelfs niet toen hij nog ingebakerd lag. Maar zolang hij rustig is en een beetje ligt te brabbelen of met zijn knuffel speelt laat ik hem even, ik wil dat hij sowieso leert om even alleen te zijn. Ik ga ook niet bij elke kik kijken. 
Ik probeer wel gestructureerd de maximale wakkertijd aan te houden. Nu met 6 maanden ben ik tussen de slaapjes steeds gaan rekken van 1,5u naar 2 uur wakker tussendoor zodat hij op 3 slaapjes uit komt. Dat gaat niet altijd van harte maar hij begint er aan te wennen. Als hij ‘s nachts goed geslapen heeft dan trekt hij het overdag wel.
en hij ging dus ineens elke dag een langer slapen begin van de middag... ik wist niet wat me overkwam.
probeer zoveel mogelijk in de behoefte van je baby mee te gaan en rust te bieden. Ik herken het dat je amper weg kunt omdat ie weer aan een slaapje toe is, maar ook dat gaat straks steeds makkelijker. Die gekke baby tijd is allemaal zo tijdelijk... 

Oké dan ben ik dus gewoon goed bezig haha en kan ik niks anders doen. Ingebakerd of niet maakt hier ook niet uit. Hij is nu bijna 3 weken uit de pacco. Ook weer een fase afgerond denk ik Maar. Ja ik hou me ook aan de wakkertijden inderdaad van 1.5 uur en laat hem liggen als hij wakker wordt en rustig speelt of rondkijkt. Ik ga niet gelijk naar hem toe. Hij is volgende week 5 maanden en ik vond het al zo lang duren maar dan wachten we het de komende maanden gewoon af en dan kan ik hopenlijk de dingen weer iets meer op het gemak doen ipv racestand haha

Bij ons ook heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 15 maanden, en vanaf het begin heeft hij al slaapjes van 3 kwartier, soms een uitschieter. 
Probeer in de behoefte van de baby mee te gaan. Zelf niks gaan sleutelen! Het komt vanzelf. 

Terug
Bovenaan