1 dag menstruatie?

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Ik ben 29 aug gestopt met de pil en heb afgelopen zondag 1 dag (flink)gemenstrueerd, de twee dagen erna echt zeer minimaal / paar druppels en daarna niets meer. Is dit normaal? Ik ga er zelf vanuit dat mijn lichaam aan het herstellen is na 12jr pilgebruik maar wilde het hier toch even checken.. (in het verleden juist aan de pil gegaan omdat ik enorm zwaar menstrueerde?!) iemand ervaring?

Moet ik de zondag nu als de 1e dag van een cyclus rekenen?

Ik heb nu ovulatietesten gehaald om er zeker van te zijn dat ik een eisrpong heb en natuurlijk om te bekijken wanneer ongeveer ;-)

Op naar de volgende ronde..

Toen ik met de pil begon, werd mijn menstruatie iets minder, maar bleef (uiteraard) regelmatig.
De keer nadat ik stopte met de pil, ben ik ook even heel weinig ongesteld geweest, maar 2 dagen.

Het kan dus heel goed zijn dat je lichaam aan het ontpillen is. Je lichaam krijgt ineens minder hormonen en moet alles weer zelf gaan doen. Het kan dat he lichaam hier even aan moet wennen en je menstruatie daarom nog wat onregelmatig en 'vreemd' is.

@ Daycey; Dank je wel voor je reactie. Het is fijn om het even van een ander te horen.
Hormonen / mijn lichaam pfff.. Ik hoop dat de volgende cyclus weer als "ouds" is.

Ik neem de zondag nu maar als dag 1 en wacht het rustig af allemaal. (of afwachten.. uiteraard moet er wel iets gebeuren ;-) & zal de ovulatie testen gebruiken).

Liefs

Geef je lichaam gewoon even de tijd om het oude ritme weer op te pakken! Is je menstruatie na een aantal maanden nog steeds ongewoon weinig, kun je even bij de huisarts aankloppen.

Maak je geen zorgen, het komt vast goed! Bij mij duurde het 3 rondes voordat mijn menstruatie weer helemaal was als voor de pil!

hoi,
het is heel normaal dat je nu weinig menstrueerd. dit kan ook in één keer omslaan naar heel erg menstrueren of korte en lange cyclus. je lichaam moet even wennen aan de nieuwe situatie. geef het even tijd. een ovulatie test kan in iedergeval geen kwaad.
succes

groetjes hilda

@starbucks... ik heb precies hetzelfde gehad was ook maar 3 dagen ongi verbaasde mezelf... heb me er niet druk om gemaakt... misschien dat het deze ronde wel in eens veel meer is.. je hoeft niet altijd heftig te menstrueren..

Hey iedereen!

Bedankt voor jullie berichten! doet me echt goed.
Op naar de volgende ronde..

Liefs

Terug
Bovenaan