1 droge luier per dag heeeeeeeeelp

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Geef nu bijna 4 maanden bv en dat gaat prima, maar sinds ongeveer 1 week. Heeft mijn mannentje 1 hele droge luier. Hij krijgt meestal rond de 5 voedingen per dag! En heeft meestal ook hele luier vol met plas. behalve 's avonds. Tussen 17.00 uur en 18.00 uur krijgt hij een voeding en dan de volgende rond 10 uur. En als ik hem dan om 10 uur een schone luier wil geven, is zijn luier helemaal droog, betekent het dat hij niet genoeg voeding meer binnen krijgt?

Groeten Sandra

quote: MammySammy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2007 11:03:00'));

Tussen 17.00 uur en 18.00 uur krijgt hij een voeding en dan de volgende rond 10 uur. En als ik hem dan om 10 uur een schone luier wil geven, is zijn luier helemaal droog, betekent het dat hij niet genoeg voeding meer binnen krijgt?

Hoi Sandra,
Voor de zekerheid even checken hoor
Bedoel je met 10 uur 22.00u 's avonds of 10.00u de volgende ochtend?

De plasluiers kunnen inderdaad een indicatie geven of je baby voldoende melk binnenkrijgt. Dit is echter niet het enige criterium, de plasluiers maken onderdeel uit van het volgende totaalplaatje: een baby krijgt voldoende binnen als hij ongeveer zes a zeven voedingen per etmaal krijgt, 100-200 gram per week groeit (vanaf de leeftijd van vier maanden kan de groeicurve wat gaan afbuigen, de gemiddelde gewichtstoename per week moet dan ongeveer 85-100 gram per week zijn), voldoende plasluiers heeft (in ieder geval zes  kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal; de unine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken), regelmatig zachte, lichte kleurde ontlasting heeft en tevreden en alert is.
Mocht je aan de hand van deze richtlijnen het idee krijgen dat je baby inderdaad niet voldoende binnenkrijgt, dan is het aan te raden om het borstvoedingsbeleid goed onder de loep te nemen en waar nodig aan te passen (goed aanleggen, vaak genoeg voeden, lang genoeg laten drinken).

Groetjes van Yvonne

Yvonne,

Bedankt voor je snelle antwoord, maar gaat om 22.00 uur! Hij heeft dus wel 4 dikke luiers en hij was de laatste x minder aangekomen! Dus hou hem idd in de gaten en probeer hem inmiddels meer aan te leggen! Wel heeft hij meestal maar 1 x per week ontlasting? Is dat dan wel ok?

Groeten Sandra

Hoi Sandra,

Over de ontlasting hoef je jezelf geen zorgen te maken hoor! Als je bv geeft, krijgt je kindje minder 'overbodige'  stoffen binnen (voor de kv moeders: ik bedoel dit absoluut niet negatief hoor, maar ik weet niet hoe ik het anders uit kan leggen). Je kindje gebruikt dan bijna alles, waardoor  je kindje  minder ontlasting heeft.  
Plasluiers zijn echter wel belangrijk, dus dat zal je even goed in de gaten moeten houden...  

Groetjes,

Renate

Hoi

Ik heb dit ook gehad toen onze dochter haar laatste voeding om 10 uur kreeg.
We hebben haar toen voor die voeding niet meer verschoond.Ze groeide wel netjes door volgens de groeicurve en we hebben ons er ook geen zorgen over gemaakt.was wel lekker zelfs want het was uit bed even een slok drinken en weer het bedje in.

Ondertussen zijn we alweer3 weken verder en krijgt ze de laatste voeding om 8 uur.
Nu heeft ze ook geen droge luiers meer.
Even voor de duidelijkheid ze krijgt bv en 5 keer per dag.verder is ze nu bijna 4 maand oud.

Groetjes Jes

Terug
Bovenaan