1 fles er af in de nacht

<p>Hoi mijn zoontje is 7 weken oud en komt nog steeds om de 3 uur ook in de nacht. Ik heb wel het idee dat hij de nacht fles van 2 uur zou kunnen vervallen hoj krijgt nog steeds 8x voeding. <br /><br /></p><p>help hoe zou ik dit kunnen afbouwen ben op. </p>
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je met 7 weken nog geen fles kan afbouwen. Hoezo heb je het idee dat hij met een fles minder kan?
Als hij ervoor komt, zou ik denken dat hij die nodig heeft. Of maken jullie hem wakker voor de fles?

Wat je wel zou kunnen proberen, als je dit nog niet doet.. de flessen overdag verhogen en om de 4 uur. Als hij overdag voldoende krijgt, heb je de kans dat hij er in de nacht langer tussen laat.
 
Als hij er niet wakker voor word zou ik wachten tot hij zelf komt. Mijn dochtertje (nu 12 weken) sliep al vanaf 5,5 week door. Ze kreeg rond 23u de laatste fles en kwam dan meestal tegen 6 uur weer. Soms wel eerder, dan kreeg ze haar fles om eerder. Als ze gewoon goed drinken en goed groeien /op gewicht zijn is er niks aan de hand.
Evt een grotere fles voor het slapen gaan helpt ook vaak wel
 
Nog steeds? je kindje is pas 7 weekjes oud. Dan hebben ze het echt nog wel nodig hoor. Om de 3 uur is heel netjes. De maaginhoud is nog klein he?
Mijn dochter dronk tot een maand of 3/4 wel zo, en toen zaten we op 23 uur en ergens rond 4 uur. 
Tot anderhalf heeft ze wel een klein flesje nodig gehad snachts. Nu is ze 20 maanden en vannacht konden we er evengoed 4 keer uit, al drinkt ze dan geen fles meer. Al is het nu lang niet elke nacht meer, ze slaapt de helft goed door van 19-6 uur.
Ik denk dat je je beter neer kunt leggen bij de gebroken nachten. Soms zijn ze na een paar maandjes al voorbij en soms pas na een paar jaar. Ligt helemaal aan het kindje. 
 
Lastig he.. hier kwamen m'n dochters (zeker de jongste) ook stipt elke 3 uur, ook in de nacht dus ja ook 7/8x per 24 uur.
Tot 3/3.5 maand was het vaak 23.00-2.00-5.00. Slopend! Daarna werd het langzaam 23.00-3.00-7.00, dus al wat beter te handelen.. maar ook na de 3/4 maanden bleven er nachten dat ze 2x per nacht kwam.

Weinig tips, hoeveel voeding ik overdag ook gaf.. ze bleef toch komen in de nacht. En had echt honger. Doorslapen deden we sowieso niet het hele eerste jaar, en nu is ze 2.5 jaar en slapen we nog steeds niet elke nacht door ;)

Ik weet hoe slopend het is. Het lijkt ook of alle baby's vanaf 8 weken netjes doorslapen behalve de jouwe, die nog elke 3 uur om een voeding vraagt.. maar er zijn écht meer kindjes zoals de jouwe hoor! Op een nacht denk je vanzelf: yes, er zit een uurtje meer tussen.. en hopelijk worden die nachten er steeds wat meer :) sterkte!
 
En als hij om 2.00 wakker wordt kun je natuurlijk gewoon proberen hem weer in slaap te krijgen met speentje ofzo. Maar eerlijk gezegd werkt dat vaak niet zo, meestal ben je dan een kwartier druk ermee en zodra hij eindelijk weer slaapt, wordt hij een half uur later toch wakker voor de fles. Waardoor je zelf dus de hele nacht amper slaapt.. honger is honger helaas :)

Ik heb wel gemerkt dat meegaan in de flow het beste werkt, hoe vervelend ook. Flesje erin en hopelijk iedereen weer in slaap binnen 15/20 minuten, zo komt iedereen aan de meeste nachtrust.

O en s nachts zetten wij altijd een thermosfles met heet water en poeder naast het bed en luiers op het nachtkastje. Zo hoefde ik mn bed nooit uit. Kon een flesje maken vanuit m'n bed en verschonen deed ik dan ook snel op het grote bed even. Ik ben nooit naar beneden gelopen 's nachts om een flesje te maken.
 
Vermoeiend hè! Maar wel heel normaal. Hier helpt het om zonder te praten, snel flesje te maken (alles staat klaar), voeden, boeren en weer het bed in. Totaal ben ik dan nu max. 30 minuten kwijt. En we kunnen weer een poosje verder slapen!
 
Ik zou hem er niet voor wakker maken hoor! En als hij gewoon honger heeft dan is het niet anders. Ik deed snachts wel alles in het donker en zo stil mogelijk.
 
Terug
Bovenaan