1 fles minder

de titel zeg het al   rick krijgt nu 6 flessen van 165cc nu moest ik van het cb 180cc gaan geven zodat hij op 5 flessen komt nu krijgt hij dit al een paar dagen maar hij blijft op 6 flessen en komt overdag precies om de drie uur   en dan krijst tie echt van de honger(als ik hem laat huilen dan huilt tie echt aan 1 stuk door tot zijn fles   ) hij krijgt nutrilon omneo dit is wat dikker en tegen krampjes (want van nutrilon forte kreeg hij krampjes)zijn ritme is nu 6uur 10 uur 1 uur 4 uur 8uur en 12uur(van 6tot10 redt hij wel dan doe ik hem ook ondertussen in bad enz om te rekken maar dat kan je ook niet bij elke voeding doen ) hoe kan ik dit het beste aanpakken   ???????/

groetjes priscilla mama van rick

Rick is dat ritme nu natuurlijk gewend en dan is het lastig om dat te veranderen. Het klinkt misschien raar, maar bij alle kindjes die ik ken heeft het gewerkt. Als je de fles 's avonds vroeger geeft, slapen ze langer door. Tijs (15.5 weken oud) krijgt 's avonds om 22.30 uur de laatste fles en 's ochtends om 7.00 uur de eerste fles.  Verder zag ik aan je schema dat het  alleen tussen 10.00 en 16.00 uur niet lukt om er meer tijd tussen te krijgen. Ik zou dit langzaam opvoeren. Dus een kwartier later gaan geven.

Volgens het CB zou Rick dan minder voeding nodig hebben. Hij krijgt dan 90 cc per dag minder. Mij is verteld dat een kindje per 24 uur 150 cc per kg gewicht mag hebben. Dus een kindje van 5 kg zou genoeg moeten hebben aan 5 flessen van 150 cc. Bij Tijs klopt dat in ieder geval. Maar ieder kindje is natuurlijk niet hetzelfde. Je mag in ieder geval niet meer dan 1 liter per 24 uur geven, want dat kunnen de nieren  niet aan.

Veel succes met het veranderen van het schema!

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan