1 flesje kunstvoeding per week....welk merk?

Ik geeft borstvoeding aan mijn dochter (5 weken oud), maar ben 1 avond op de week weg, en dan geeft mijn man ze een flesje. Nu vind ik dat afkolven helemaal niks, om diverse redenen, en willen we een pak kv. kopen.
Alleen de vraag; welk merk?
Ik las ergens dat je het beste hypoallergeen kunt nemen, omdat dat beter verdragen zou worden dan normale voeding.
Is dat zo? En wat is de kleinste verpakking? Want het is maar een zoethoudertje, omdat ik ze vlak voordat ik wegga voed, en daarna ook gelijk weer.
 
Ik zou die van het Kruidvat doen, de comfort is het hypoallergene bij anderen. Inderdaad beter als je borstvoeding geeft. Bijna hetzelfde als de dure Nutrilon, maar toch gauw acht euro per pak goedkoper!
 
Ik zou ook kijken naar kleine verpakkingen. Een pak melkpoeder blijft 1 maand goed na openen, dat zijn bij jou 4 flesjes. De rest kan je weggooien. Ik heb me daar tenminste altijd aan gehouden.
 
Hoi Teddy,

Ik geef ook borstvoeding maar kolf alles af. Meestal kolf ik rond de 900cc per dag af maar aangezien Nick 850cc per dag drinkt kom ik wel eens wat voeding te kort maar  soms vind  ik het ook wel eens gemakkelijker om een kunstflesje te geven. Ik  gebruik de friso hypo-allergeen. Deze kan het beste bij borstvoeding.
Bij de apotheek verkopen ze hier ook kleinere verpakkingen van.

Hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes, Petra
 
Als je borstvoeding geeft is hypoallergeen idd het beste ivm dat het licht verteerbaar is net als borstvoeding en minder kans geeft op allergieen.

Bij etos verkopen ze een doosje met 5 zakjes hypoallergeen voeding van nutrilon.
Met 1 zakje kan je 100 ml voeding klaarmaken en het voordeel is dus dat je niet zo'n dure pot voeding (15,99 bij ah) hoeft te kopen die na openen maar 4 weken houdbaar blijft.
Als je maar 1 avond 1 de week 1 flesje geeft heb je dus aan 1 zo'n doosje per maand voldoende en de doosjes zijn geloof ik 1,99.
Ik heb deze in het begin tijdens de borstvoeding steeds gebruikt om bij te voeden,  omdat de kleine niet voldoende had aan de borstvoeding.
Helaas is het me niet gelukt om de productie weer op gang te krijgen en ben ik nu helemaal overgestapt op flesvoeding.
En als je gewoon de standaard flesvoeding wilt gebruiken kan je bij bijna alle supermarkten kant en klare pakjes nutrilon kopen.
Misschien hebben de drogisten dit soort pakjes ook wel in eigen merk maar dat weet ik niet.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt
Groetjes Patrice
 
Hee meiden,

Hartstikke bedankt voor jullie adviezen!
Ik had er dus niet bij stilgestaan dat zo'n aangebroken pak maar 4 weken houdbaar was, en ik dus maar 4 flesjes eruit kon halen. Zonde van het geld dus!
Ik wist niet dat er kleine verpakkingen van Nutrilon waren!
Vanmorgen op zoek gegaan, en na 4 winkels eindelijk bij de apotheek gevonden.
Dit is gewoon ideaal voor ons! 5 zakjes poeder voor 100 ml. voeding.
Hebben we toch een 'achterdeurtje' in huis voor als ik weg ben.
Nogmaals bedankt!!!!!
 
Terug
Bovenaan