1 jaar bezig

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
ik wil effe mijn verhaal kwijt! Ik ben in november 2003 gestopt met de pil! En ik ben nog steeds niet zwanger! Ik baal hier zo verschrikkelijk van! Ben afgelopen maandag naar de huisarts geweest, maar die zegt dat ik het nog maar een half jaartje moet proberen!
Ik zie dat er een paar meiden het over nod hebben. Wat is dat ;-)

Heeft iemand misschien nog tips voor mij? Eigenlijk is mijn hoop op zwanger worden een heel eind verdwenen!

Ik ga proberen om jullie berichtjes te blijven lezen!
Liefs Moraya

Hoi Moraya,

Ik ben ook in nov 2003 gestopt met de pil en ook nog steeds niet zwanger. Ik durf niet naar de huisarts te gaan, omdat ik bang ben net zo'n reactie te krijgen als die van jou heeft gegeven. Dus proberen we nog maar even.

NOD betekent Niet Ongesteld Dag, de dag dat je ongi moet worden maar het dus eigenlijk niet wilt.

Tips heb ik niet zo voor je (anders zou het bij mij waarschijnlijk ook wel gelukt zijn), maar een veel gehoorde tip van buitenstaanders is dat je je er niet te veel op moet focussen (duuuh, alsof dat helpt!) Maar goed, iets anders weet ik ook niet.

Ik heb zelf wel geprobeert om met temperaturen een lijn in mijn cyclus te ontdekken, maar de curve springt van hot naar her, dus bij mij werkt dat niet zo. Misschien bij jou wel, wie weet.

Nou meid, kop op! Veel succes bij de volgende ronde.

Groetjes,
Miranda

Hoi Moraya,

Ik ben zelf ook vanaf November 2003 bezig en ook nog niet zwanger, ik ben ook bij de huisarts geweest en die zei als je dus in een jaar niet zwanger ben dan moet ik je doorsturen naar de gynaecoloog, er staat namelijk een jaar voor dus ik zou terug gaan naar je huisarts en zeggen dat je graag even nagekeken wilt worden voor de zekerheid. Ik loop sinds november in het ziekenhuis en daar zijn ze er achter gekomen dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is en dat wij dus niet gewoon zwanger kunnen worden maar via inseminatie of ivf ....
Misschien is er wel helemaal niets met een van jullie aan de hand maar dan weet je het teminste zeker.

Succes en ik hoop dat je gauw naar de gynaecoloog mag in het ziekenhuis.

Liefs Belinda

Ik weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd. Maar ik voor het eerst ovulatie testen gebruikt en ga morgen een zwangerschapstest doen omdat ik al wat daagjes overtijd ben.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik vind het duidelijker dan tempen. Want bij een positieve test moet je die dag en de dag erna klussen.
Succes.
Liefs Nance

Je moet het niet pikken van je huisarts. Gewoon er op staan dat je doorverwezen zal worden want daar heb je recht op en de gyn zal je hoop ik beter begrijpen.

Echt hoor, ff de stoute schoenen aan trekken en dan mag je vast door. Dan krijg je in ieder geval zekerheid. Ik weet niet of je de temp bij houdt maar doe dat in ieder geval een tijdje zodat je iets kunt aantonen.

Succes ermee

je huisarts is gewoon gek. In mijn omgeving hoor ik mensen die na ee half jaar proberen al worden doorverwezen, en zeker bij 1 jaar. Misschien is bellen met een gynocoloog een optie. Mak gewoon een afspraak zonder doorverwijzing en leg je situatie uit.
Gr.
Deborah

Hoi hoi

Wij zijn al bezig vanaf oktober 2003. Ik heb nu geeist dat we een doorverwijzing krijgen naar de gyn, ook omdat ik over een week 33 wordt. Eerst was de huisarts er niet zo happig op totdat ik zei dat ik al bijna 33 ben en ik er ook niet jonger op wordt...alsof hij niet weet hoe oud ik ben. 17 dec. voor het eerst naar de gyn, helaas zonder hubbie want die zit in het buitenland. Ik zou er gewoon op staan bij je huisarts!!! suc6

Inderdaad ik ben het helemaal eens met de rest. ik ben ook vorig jaar nov gestopt met de pil. ben ook bij de dokter geeest en die stuurde mij gelijk door ik heb al verscheidene onderzoeken gehad en nu blijkt dat mijn progesteron gehalte te laag is nu gaan ze eerst in jan een cyclusanalyse doen en mocht ik daarna nog niet zwanger zijn dan krijg ik pilletjes.dus bij deze je moet er gewoon op staan om door verwezen te worden want je bent zo weer een aantal maanden verder.heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw zwanger bent.

Terug
Bovenaan