1 jaar, drinkt heel weinig

Ha allemaal,<br />Mijn dochter van 1 wilt niet meer van een lepel eten.. dat is op zich prima hoor. Ze wilt zelf eten en stukjes eten. Alleen.. ik gaf haar smorgens yoghurt en smiddags pap zodat ze nog wat aan haar vocht komt.. maar dat wilt ze nu dus niet meer. Mevrouw wilt brood! Het probleem is.. ze drinkt uit een beker heeeeel weinig. Ze snapt het principe prima maar na een paar slokken gooit ze hem op de grond… uit een fles drinken wilt ze ook niet bij de maaltijden. Nu geef ik haar voor haar middagdutje 100cc melk uit een flesje in het donker.. dat accepteert ze gelukkig. Ze accepteert smiddags wel een kindertoetje bijv een danoontje. En ze drinkt voor het slapen gaan een fles en soms snachts nog een.<br />Zelf laten rommelen met yoghurt oid is ook geen optie.. ze smeert de hele stoel onder en er gaan miss 2 likjes naar binnen.. en daarbij is het ook geen goede fruiteter.. heel lastig. Ze krijgt dus echt heel minimaal aan vocht binnen..<br />Wie heeft de gouden tip?<br />
 
Geen tips, maar herkenning!! Ik volg even, wij hebben precies hetzelfde. Ook niet van een lepel willen eten (nooit gewild) en bekers op de grond gooien… radeloos wordt ik er soms van…
 
@Marmara
Lastig he!! Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn!
Mijn zoontje dronk erg goed al op de leeftijd en at gewoon lekker yoghurt en fruit...
 
Idd erg lastig onze dochter dronk uit de fles altijd goed maar sinds ze bekers heeft drinkt ze zo weinig.
Nu is ze 5 en zie ik net dat haar drinken er van vanmorgen ook nog staat dus ze heeft niks gedronken voor school.
Van de week klaagde ze 2 dagen aan het eind van de middag over hoofdpijn dus denk dan meteen misschien weer te weinig gedronken.
 
Mijn dochter is nu 19 maand bijna en begint eindelijk iets meer te drinken. Vooral als iemand anders doet alsof hij uit jaar beker drinkt. Nog steeds geven wij 160 of 170ml thee uit een fles voor het samen gaan avonds. Omdat zij dus niet goede ontlasting heeft door weinig drinken. Krijgt ze ochtend ook zakje forlax in een flesje van 160ml. Daarnaast dus optimel uit drinkbeker  en suikervrije ranja. Maar ook erg lastig. Vriendin van me haar dochter drinkt gewoon in 1x hele beker leeg. Maar mijne drinkt ook niet veel. Dus blijf maar fles geven. Nu zijn we aan het oefenen uit gewone drink beker te drinken dus dat is wel weer interessant en wil z wel weer wat. Maar echt lastig vind ik het ook. Heb wel verschillende drinkbekers. Een nieuwe vond ze dan wel weer even leuk maar je moest er wel spelletje van maken. Maar wordt dus langzaam aan wel beter. Maar duurt wel lang
 
Ik heb ook een dochter die niet graag drinkt. Ze is 1,5 jaar en om die reden geven we d’r in de ochtend en avond nog een flesje melk (120 ml). Verder vooral veel fruit en groente geven, daar zit veel vocht in. En inderdaad afwisselen met wat je haar geeft qua drinken. Wij doen thee, water, melk en af en toe aangelengde appelsap.
Succes!
 
Terug
Bovenaan