1 jaar en 9 maanden...........en niet lopen!!!!

Hallo ouders,

Onze dochter is nu 1 jaar en 9 maanden en loopt nog niet............ze kruipt als de beste (keurig op handen en knieeën gaat ook super super snel moet ik zeggen). Ze trekt zich wel op.....loopt langs de tafel en zo..........staat af en toe los........loopt een twee handen mee, maar alleen lopen ho maar!!!!! Volgens ons kan ze het wel, maar durft ze niet of wil ze uit eigenwijzigheid niet.
Zijn er meer kids van die leeftijd die niet lopen?
Het zou nu voor mij zo gemakkelijk zijn dat ze ging lopen, want ze heeft net een broertje gekregen (klinkt dat gemakkelijk zeg!!!! ) en het is nu wel errug veel tillen.

Groetjes van Mieke
Mama van Lotte (17-02-2005) en Jouza (15-10-2005)
 
hoi,

mijn zoontje liep pas met 21mnd.
heb geduld makkelijk gezegd ik weet maar ben nu echt blij dat ik hem niet meer zo vaak hoef tillen omdat hij nu goed kan lopen ben nu ook 38wk zwanger en dan is 12kilo best zwaar. hij is nu inmiddels 24mnd.

gr monique
 
Hoi,

maak je nog maar geen zorgen.
Mijn zoontje Jonah word 10 december 2 en loopt pas sinds een maandje !!!!!!!!!
Ik heb me er lange tijd druk over gemaakt omdat mijn dochtertje ( nu 4 ) al liep op haar eerste verjaardag.
Maar sommige vinden het allemaal wel best en vinden het kruipen gewoon te makkelijk.
Jonah is zowieso heel rustig en "relaxed" van aard dus het heeft denk ik ook wel met karakter te maken.
Ik weet dat het stom klinkt en dat dacht ik ook elke keer als ze het tegen me zeiden maar het is echt waar : het komt vanzelf als hij het eenmaal ontdekt heeft !!
 
Hoi Mieke,

Gefeliciteerd met je zoon!
Tja,dat valt niet mee, als je je dochter nog steeds moet rondsjouwen. Ikzelf was ook niet zo snel met lopen; Met 22 maanden liep ik  eindelijk los. Eigenlijk was het bij mij hetzelfde als met jouw dochtertje. Mijn ouders dachten dat ik niet durfde. Uiteindelijk hebben ze mij een doekje in mijn hand gegeven, zodat ik het idee had dat ik tóch iets vasthield  en voilá...ik kon lopen! Misschien het proberen waard?

Succes ermee!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hoi allemaal...

Ten eerste staat de geboortedata van Lotte niet goed dat moet zijn 2004 ipv 2005 (anders had ik het wel heel snel gedaan allemaal )
Maar we hebben alles al geprobeerd van loopauto tot aan de pop in haar hand, maar zodra ze er volgens mij bij nadenkt doet ze het niet meer. Het heeft volgens ons ook echt te maken met het niet durven.
Nou ja het komt vanzelf, want ze kan het wel (want vandaag zette ze 3 stapjes) om haar beker op tafel te zetten. Toen ik zei goed zo...ging ze snel weer zitten dus we reageren er nu maar niet op.

Groetjes van Mieke en Lotte (17-02-1004) en van Jozua (15-10-2005)
 
Hoi,

Mijn dochter liep pas na haar 2e verjaardag!! Kruipen heeft ze nooit gedaan.
Inmiddels is ze 5 jaar en alles is helemaal in orde met haar.

2 is wel wat laat maar het komt uit eindelijk toch allemaal goed.


Groeten,
Esther
 
Hoi hoi

Ik herken dit maar al te goed... niet van mijn eigen zoon (die is met 4 maanden nog iets te jing ) maar van mijzelf....

Ik ben de jongste van 2 thuis en deed dus alles na van mijn grote zus.
Praten deed ik heel lang niet omdat mijn zus mijn babytaal wel begreep en dan naar mijn ouders liep om te zeggen wat ik wou (die schade heb ik later dubbel en dwars ingehaald zeggen ze...haha)

Lopen idem eigenlijk... Kruipen kon ik als de beste en dat ging ook veel sneller dan lopen. Ik ben dan ook pas ruim na mijn 2e verjaardag gaan lopen.
Wees dus maar niet ongerust...ze zal het vanzelf wel gan doen...

Suc6 met je 2 koters in de toekomst ;)

groetjes Lilian
 
Terug
Bovenaan