1 jaar en 's ochtends al vroeg huilen


Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van net 1 jaar begint 's ochtends zo rond 6.00 (soms eerder) in haar slaap te huilen. Ze heeft dit "vroeger" ook een hele poos gedaan, maar huilde zichzelf dan niet wakker. Nu doet ze dat meestal wel. Ik heb het idee dat ze echt nog niet wakker wil zijn, want ze is daarna de hele ochtend chagrijnig.

Hebben jullie een  idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen. We hebben haar al een slaapzak met lange mouwen en dekentje aangetrokken 's nachts, om uit te sluiten dat het door de kou komt. Honger heeft ze ook niet, want je kan nog rustig een uur wachten met haar eten geven. Misschien droomt ze, maar hoe kan dat nou elke dag dan precies op dezelfde  tijd een huilbui opleveren?

De enkele keer dat ze zich niet wakker huilt, slaapt ze tot 7.15 en is dan veel vrolijker. Vandaar dat ik het lastig vind; ik heb gewoon het  idee dat ze zelf nog wil slapen maar het om de een of andere reden niet kan....

Wie kan helpen?

Bedankt alvast!
 
Hoi,
Hier is het ook zo geweest. Echt zo een periode die je liever overslaat en wil dat je meisje weer in haar ritme komt zodat ze beter in haar vel zit.

Wij gingen er dan uit met haar of namen haar dan bij ons in bed. En dat werkte prima. Wel gaf ik toe aan haar moeheid overdag. Het gebeurde regelmatig dat ik dan om 6 a 7 uur al uit bed was en ons meisje al weer om 8.00 in bed lag en ik dus in de woonkamer klaar wakker was.

Van de een op andere dag is het over gegaan en sliep ze weer als van ouds. Nu is ze wel weer met regelmaat vroeg wakker. Tussen 6 en 7 maar nu hebben we de regel dat ze dan bij ons verder mag slapen. En dat is dan alleen van af 6 uur. En dat weet ze ook goed ondanks dat ze pas 2 is. Als ze   snachts wakker word dan gaat ze gewoon in haar eigen bed geen probleem. Bij ons in bed slaapt ze tot een uur of half 9 a 9 uur en dan is ze op en top vrolijk!

succes
 
Hoi,

Mijn zoon heeft dit ook en ik denk dat het ligt aan de verwarming die in de winter heel vroeg automatisch aanslaat  en dan geluid maakt. Soms slaapt hij licht en dan  wordt hij er  wakker van.  Een andere verklaring kan ik  niet bedenken.  Afgelopen zomer sliep hij namelijk wel langer en het begon voor het eerst toen die verwarming aan ging slaan.  Dus als we langer willen slapen gaat de verwarming bij ons helemaal uit en zetten we hem handmatig aan als we opstaan.  En dat gaat meestal goed.  

Misschien  is dit bij jullie thuis ook het geval.

Groet
Lies
 
Terug
Bovenaan