1 jaar en geen avondeten willen?!!!

Hallo allemaal,

Even een vraagje: Mijn jongste dochter van net 1 jaar wil sinds een poosje niet graag meer avondeten. Eerst probeerden we gewoon met de pot mee te laten eten, maar dat ging niet echt van harte. Dan nog maar heel even terug op potjes (pure luiheid ) Dat ging wel even beter maar nu wil ze dat ook niet meer. En helemaal niet meer nu ze ongeveer een week flink verkouden is + buikgriep. Melk wil ze overdag en s'avonds ook niet meer. Dus zo onderhand heb ik wel zoiets van: je moet toch eten??? Ik maak er niet zo'n punt van want het zou ook een fase kunnen zijn maar toch he? Heeft iemand goede tips voor me? Bedankt vast...

Groetjes,
Wendy (mv Donna  3 jaar en Mika 1 jaar)

Hoi Wendy,

Ik heb hetzelfde probleem hier. Mijn dochter (13 maanden) wil ook nauwelijks avondeten meer. Nadat ze 4 dagen niet had gegeten (ook zij is erg verkouden maar ze eet wel andere dingen overdag) begon ik me wel zorgen te maken omdat ze niets van groente binnen kreeg. Ik heb toen een halve courgette met een halve banaan gepureerd met een beetje dixap erdoorheen en dit ging er zo in. De volgende dag heb ik wat ananas met een halve avocado gepureerd en ook dit ging er in. Ze had nu tenminste wel wat groente binnen maar de warme hap ging nog steeds niet. Af en toe eet ze wel ineens goed maar dan ineens een paar dagen nauwelijks. Hopelijk gaat het snel over want het is wel vervelend he?!

groetjes f.

hoi,

het is ook vervelend dat je kindje slecht eet,maar ik lees dat ze al een week flink verkouden is en buikgriep heeft,denk dat het ook wel daaraan ligt dan hoor.
als je zelf griep hebt of niet lekker bent heb je meestal ook minder zin in eten.
ons dochtertje van bijnna 8 maanden at een poosje minder,ook waarschijnlijk door een griep en door het doorkomen van tandjes,toen ging het weer goed zoals altijd en nu eet ze ook weer een beetje minder.
het gaat op en af,weet niet echt tips ervoor,vorige week wel met het consultatieburo erover gehad en die zei dat we gewoon dingen moesten aanbieden,als ze zin heeft eet ze en anders niet.
hopelijk is het snel weer als vanouds,succes!

groetjes Corien

hoi,

mijn zoontje van 14 maanden heeft ook een paar weken gehad dat hij niet goed wilde eten. Hij at de hele dag bijna niets. Alleen dingen die hij zelf kon doen wel, zoals een banaan of een koekje. Nu ben ik sinds een week begonnen om hem zelf te laten eten. De boterham gaat er heel goed in, en het avondeten nu ok weer, hij laat zich nu zelfs weer helpen.

herkenbaar!
De ene dag gaat het wel goed, de andere dag niet. Dan wil hij amper brood, weinig fruit en slecht eten 's avonds. Ik gooi de laatste tijd regelmatig eten weg.....

Hij is verkouden, misschien dat het daaraan ligt. En je hoort vaak dat het een fase is, dat ze echt wel eten als ze honger hebben, dus daar houd ik me maar aan vast. Maar frustrerend is het wel. Je wilt gewoon dat je kind goed eet!

Hopelijk is het gauw weer voorbij!
Ik heb trouwens nog wel gedacht aan vitaminepillen ofzo. Zijn er iets van multivitaminen voor kinderen? Niet dat ie daar op kan leven, maar beetje ondersteuning kan geen kwaad lijkt mij als je een dagje weinig eet.....

Groetjes,
Mienetje

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk inderdaad dat het een combinatie van fase en verkoudheid en buikgriep is. Maar madam is ook wel selectief hoor haha. Lekkere dingen wilt ze wel maar een gewone prak niet. Het is toch ook wat. Oh ja en sinds vandaag gaat ze ook echt zelf staan (los) dus ze is weer bezig met een enorme ontwikkeling. Kan niet wachten hoor tot ze loopt.

Groetjes,
Wendy

Terug
Bovenaan