1 jaar en geen warm eten!! en nu??

A

Anoniem

Guest
Hallo !

MIjn zoon is zojuist 1 jaar geworden en sindsdien wil hij geen warme hap meer eten.
Overdag gaat alles er prima in (soms geen brood), maar zijn warme hap lukt echt niet meer, terwijl hij daarvoor zo'n goede eter was.Ik dwing hem maar niet te veel om te eten, maar weet  eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Geef ik hem wel zijn toetje en wat als hij wakker wordt 's nachts van de honger?

Hoor graag naar jullie adviezen en ervaringen.

Groetjes suzanne

Bij ons is het ook wel eens lastig en het heeft volgens mij te maken met de "stukjes". Onze zoon wilde niet meer van dat fijn gepureerde, hij eet het liefst met zijn handen en bijt hapjes van pasta, aardappeltjes, broccoli, worteltjes, kip en dergelijke. Het wordt wel een kliederboel maar hij eet dan in ieder geval meer dan van die gepureerde hapjes. Het helpt ook als we "met z'n allen" (3 totaal, haha) aan tafel zitten en hij niet teveel aandacht krijgt...Veel succes, het zal vanzelf wel weer komen, wij geven nog wel altijd een toetje, yoghurt met een beetje fruit. We willen van eten geen straf/beloning idee maken, daar hebben we zelf al te veel last van

Hoi!
Met Isabel (9 sept.  1 jaar geworden)  en de warme hap gaat het over het algemeen gelukkig goed. Wij merken hier ook duidelijk dat ze niet meer wil eten van de lepel maar dat ze alles zelf wil happen. Dus ze krijgt alles in stukjes op haar bord en eet dan best aardig wat op. Het wordt inderdaad een kliederboel maar ach, ze eet goed en heeft het prima naar haar zin. Als een keer niet wil eten, krijgt ze altijd nog wel een toetje hoor.
Dus misschien is het een idee om je zoontje  het eten in stukjes aan te bieden!
Groetjes,
Leonie

Hallo,

Onze dochter vindt niet alles even lekker maar als ze ons ziet eten begint ze toch maar... en tja als ze het echt niet wilt ( wat bijna niet voorkomt ) dan krijgt ze boterham met bijv. hagelslag en de fles met opvolgmelk en dat werkt prima en wordt dus 's nachts niet wakker.
Wat de meeste lekker vinden zijn de potjes van olvarit met gele deksel van 8 mnd met wortelen en zoete mais....

Succes !

Vanaf 1 jaar hebben kindjes minder nodig om te groeien. Ze groeien niet zo snel meer als het eerst jaar. Probeer dr geen drama van te maken. Niet te vel aandacht schenken.
Misschien lukt het wel als hij zelf kan eten, bloemkoolroosjes, brocoli, wortelen.
Soms lukt het dan wel. Niet dwingen. Eet ie niet ook prima. Het is echt een fase maar ook deze gaat over.

Haihai,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn zoontje at zijn warme eten echt supergoed voordat hij 1 was. Maar nu wil hij gewoon echt helemaal geen warm eten meer. Zodra hij het bordje al ziet doet hij zijn handjes voor zijn gezicht en begint hij te huilen. En precies zoals je zegt, overdag eet hij prima zijn brood en tussendoor af en toe nog een kleine kinderkoekje en zijn fruit. Zodra hij ziet dat mijn man of ik iets eten wil hij dat ook hebben. Alles gaat er dan ook lekker in bij hem. Alleen dat warme eten wil hij gewoon echt niet en als ik hem dan zijn yoghurt geef wil hij weer wel.
Ook ik maak me dan druk en vraag me af of hij wel genoeg gezonde dingen binnen krijgt. Als hij s'ochtends wakker word knort zijn buikje gewoon helemaal.

Moeilijk is dit hoor vind ik. je wil gewoon graag dat ze gewoon eten. MAar inderdaad wil je er ook geen drama van maken anders zien ze eten zometeen helemaal als een vreselijk iets. Ik vind het een lastig probleem maar denk en hoop dat dat wel weer goed komt.

groetjes anita

hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie adviezen. Gelukkig eet Niek nu een stuk beter. Ik laat Niek nu meer mee eten met de pot en wissel dit wel af met potjes. Dit gaat een stuk beter en vers fruit ipv fruithapjes, waarbij hij zelf de stukjes mandarijn etc kan pakken, gaat ook super.. dus laten wij hopen dat hij zo lekker bij door eten! Het is inderdaad blijkbaar weer een fase...

Groetjes suzanne

Terug
Bovenaan