1 jaar en nog 3 flessen

Hoi medemoeders,

Mijn dochter is net 1 jaar geweest en krijgt nog 3 flessen. 'S morgens 150 cc + 3 schep bambixpapa, 's middags 120cc (maakt ze momenteel niks van) en voor het slapengaan (ong 19.00) 150 cc. Ze krijgt friso nr 3. Wat is normaal? Ze eet verder het meeste met de pot mee. Groente is nu wat minder, maar dat een fase denk ik.

Alvast bedankt voor de tips!!
 
Hoi,

Mijn zoontje van 16 mnd krijgt bij het opstaan altijd nog pap. Deze kan je ook uit een bordje geven. Een bordje pap volstaat voor 1 boterham. Tussen de middag bij het brood kan je eens gewone melk proberen. Eventueel uit een tuitbeker, en anders uit een klein flesje, en voor het naar bed gaan hebben we ook nog een flesje. Met nutrilon goede nacht. Deze moet er eigelijk af, dus zijn we begonnen om steeds een schepje minder melk erin te doen. Tot nu toe trapt hij erin! Verder eet hij alles met de pot mee hoor! En bij ons is groente ook geen favoriet op het moment. Maar dit veranderd steeds. Is idd een fase!

Groetjes Liff
 
mijn dochter is 13 maand en krijgt ook nog steeds 3 flessen.
's morgens met opstaan 200cc'
'smiddags na de boterham 200cc
en 's avonds nog eens 200cc.
bij ons is het zo dat ze eigenlijk tussendoor heel weinig drinkt,een paar slokjes uit haat tuitbeker,ze heeft er helemaal geen behoefte aan dan.

groetjes ilse

 
Baby's van deze leeftijd mogen nog maximaal 500cc melk. Dit is inclusief yoghurt. Als ze alles opdrinkt krijgt ze 420 cc aan opvolgmelk. Als je daarnaast nog 100 cc yohgurt geeft, geef je niks teveel. Kan prima zo dus.
Rond 15 maand moeten ze over op maximaal 300 cc aan melkproducten.... je kunt dus wel langzaam gaan afbouwen.

Loïs is nu 16 maanden en krijgt s'morgens 120 cc opvolgmelk 3 + 80 cc water... waarvan ik dan pap maak. Tussenmiddag krijgt ze 100 cc karnemelk met water zodat het wat dunner is en ze het met een rietje kan drinken, gezoet met stevia (natuurlijke gezonde zoetstof zonder calorien) daarnaast krijgt ze nog 200 - 300 cc diksap met veel water, soms alleen water.
Wat drinkt ze meisje naast de opvolgmelk? Want als je teveel sap ernaast geeft 's morgens heeft ze missch 's middags geen zin meer in de melk.

Succes ermee!
 
Overdag drinkt ze het liefst ranja, al lust ze ook water en lauwe thee. We zijn nu bezig om haar uit een rietje te laten drinken, en tot nu toe (afkloppen!!!) gaat dat best goed. Na het avondeten krijgt ze wat gewone vla of yoghurt, vind ze heerlijk. Ik zorg wel dat ze 's morgens na half 11 niet meer drinkt anders drinkt ze helemaal geen melk bij brood. Ze groeit prima en is vrolijk dus eigenlijk maak ik me druk om niks haha. Tis meer dat je zeker wilt weten dat ze genoeg binnen krijgt. Als ik dit allemaal zo lees krijgt ze genoeg.

Thanx!!
 
Hey,

Ik lees dat je uk al met een rietje drinkt? Wil je dat zelf of zeggen ze dat bij het CB? Ze mogen gerust nog een flesje hoor als ze dat nog graag wil. Wij hebben Loïs pas sinds een maand over op een rietjesbeker, omdat ze zelf gewoon niet meer uit de fles wilde drinken. Bij het CB beginnen ze al na 6 maanden over een beker... zo'n onzin... echt waar. al die theorien. Mijn moeder liet ons allemaal (6 kids) tot 3 jaar uit een fles drinken... nou... we hebben er echt niks van gekregen. Dus als ze toch geen rietje meer wil, lekker een fles geven hoor. Geeft je zelf ook wat rust. Wacht dan maar tot ze wat ouder is. Loïs had het met 16 maand na 3 keer proberen al helemaal door. En daarna heb ik de fles niet meer uit de kast gehad... handig!

Tip: als ze thee of water wil drinken, zou ik haar geen ranja geven. In ranja zitten veel geraffineerde suikers en zijn echt slecht voor de darmflora. Je kunt beter dan diksap geven, daar zitten natuurlijke suikers in. Maar als ze water of thee wil... dan zou ik haar dat geven. Waar ze niet aan went, hoeft ze ook niet te missen. En het is veel gezonder!

Ik wil je niet beleren hoor, maar ik denk even mee!

Succes!
 
Hey,

Dat van die ranja wist ik niet, is wel een goeie!! Wat de rietjesbeker betreft...ik ben gastouder en heb dus alle bekers wel in huis haha. Ze pakte deze af van een kindje en begon ineens te drinken. Nou ja, prima denk ik dan maar. Mijn man en ik hebben allebei geen sterk gebit, dus de tandarts raadde al aan zo snel mogelijk over te gaan op rietjes of gewone beker. Ze vind het fijn, en wil de fles met ranja al bijna niet meer. De papfles dan weer wel haha. Die laat ik er ook lekker in, veel te fijn even dat ukkie bij je op schoot. Nog even klein zijn.

Groetjes!
 
Hoi,
Wij hebben onze zoon vanaf een jaar geen flessen meer gegeven. Pap uit een fles hebben we maar een maandje gedaan, al snel overgegaan op pap met een lepeltje en dat maar 2 weken, want een boterham ging al heel goed. De avondfles is er als laatste afgegaan. Met de 11 maanden controle gaven ze op het cb aan dat hij het niet meer nodig had, dus met 1 jaar hebben we die ook weggelaten.
Onze kanjer drinkt uit een gewone beker en uit een rietje.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan