1 jaar en sinds 3 weken niet meer doorslapen?!

Hallo mede-moeders!

Halo,  ik heb een zoontje van bijna 13 maanden. Nu slaapt hij sinds 3 weken niet meer door 's nachts, hij is 2 weken geleden wel ziek geweest (keelonsteking) toen werd hij vaak wakker 's nachts, maar ja logisch als je niet lekker bent?!
Maar goed hij is weer helemaal gezond en wel, niks aan de hand, maar hij blijft maar zo slecht slapen....ik wordt er echt ondertussen gek van!
Zal hij in die week dat hij ziek is gewend geraakt zijn aan een slokje drinken en een knuffel? Kan je 'm zo snel verwennen?? Maar ja als je kindje ziek is doe je dat natuurlijk, maar ja hoe kom ik er nu vanaf.....door te laten huilen? Zal het maar een fase zijn?
Ik weet het gewoon niet meer.....wie heeft er tips/suggesties voor me...of hetzelfde meegemaakt?! Alle andere opties heb ik uiteraard al nagelopen, vieze broek, tandje....etc. maar er is niets bijzonders, als ik naar hem toe ga en probeer te troosten is het zo over, maar loop ik weg is het bal!

kusjes Angelique (moeder van Dani 1 jaar)
 
Hoi,

Wij hebben dat hier ook meegemaakt, toen onze Wiebe, toen een maand of 8 ziek was, ook keelontsteking, lieten we hem 's nachts ook drinken. En ja hoor, ze worden daar aan gewend, toen hebben we hem eens een paar nachten laten wenen, telkens na een paar minuutjes eens gaan kijken en zeggen dat hij terug moest gaan slapen. Na 3 keer in dezelfde nacht te gaan kijken, lieten we hem wenen en na een paar nachten was dat over.
Maar nu hebben we een ander probleem, hij is nu 1 jaar en bijna 2 maanden, als we hem 's avonds slapen doen, en we gaan de kamer uit, begint hij te wenen. Als ik terug de kamer binnenkom wordt hij stil. Dat probleem duurde een goede week en toen was het over, we hebben het opgelost met een lampje aan te doen op zijn kamer, mss bang in het donker??? Maar nu wordt hij 's nachts ook terug wakker, meestal maar 1 keertje maar het kan ook meer zijn. Het is blijkbaar een fase, heb ik al meer gelezen. Het is voor ons als ouders ook weer een ambetante periode waar we doorheen moeten.
Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen?

grtjs, Bea
 
Bea, bedankt voor je reactie! Ga het wel proberen met een lampje, toevallig was het vannacht natuurlijk weer "feest" en toen we eht licht aandeden hierld hij weliswaar op, maar deden we het weer uit, gelijk huilen en overstuurd...dan toch bang in het donker???
Kan dat al op die leeftijd (13 maanden) dan?!

Nou, goed in iedergeval bedankt voor je reactie!

Kus Angelique
 
Hoi,

Juist op deze leeftijd beginnen nachtangsten en nachtmerries. Je kindje kan dus heel goed bang zijn in het donker. Mijn dochter (13 mnd) was een maand geleden ook opeens vreselijk bang 's nachts. Toen kreeg ik de tip van iemand om alle knuffels eens weg te halen i.v.m. schaduwen. Nou, gelijk over dus!

succes,

Desiree
 
Hallo Angelique,

Ik weet precies wat je meemaakt. Mijn zoontje van 15 maanden is altijd een heel goede slaper geweest. Sliep al gauw door 's nachts en is dat ook altijd blijven doen. En 's avonds naar bed brengen was nooit een probleem. Totdat hij rond zijn 1e jaar last van oorontstekingen kreeg. Dik 2 maanden was het dikke ellende. Hij was zo zielig, wilde niet naar bedje en ook 's nachts waren we steevast zo'n 5 keer met hem in de weer. Zijn neusamandelen zijn verwijdert en vanaf toen ging het weer beter met ons mannetje. Maar zijn mooie slaapritme was verdwenen. Ik vroeg me echt af of het wel weer terug zou komen, zoals we gewend waren. Op het CB zeiden ze dat een kindje dat zo weer oppakt. Ik kon het niet geloven. Maar het gebeurde wel! 's Avonds naar bed brengen was in het begin nog even moeilijk, maar we hebben hem 2 dagen 's avonds even laten huilen en het was over...! Nu heeft hij zijn oude vertrouwde ritme weer en is het of er nooits iets is gebeurt. Nu hoeft het natuurlijk niet bij ieder kindje zo te verlopen, maar jouw kindje is nog zo klein, die pakt zijn ritme wel weer. Hij moet natuurlijk wel even wennen, de afgelopen weken waren even anders voor hem. Misschien moet je hem even helpen door inderdaad even te laten huilen, zodat hij weet dat het niet normaal is 's nachts wakker te zijn, maar dan komt het vast weer goed. Je zult zien. Voor je het weet denk je "hé hij is weer de oude".

Heel veel succes, want het valt niet altijd mee.

mmv Jeffrey
 
Terug
Bovenaan